דיווחים בבריטניה: הנסיך צ'ארלס קיבל 3 מיליון אירו מבכיר קטארי

יורש העצר הבריטי ובנה הבכור של המלכה אליזבת קיבל מזוודות כסף שבהן מזומנים בשווי 3 מיליון אירו במהלך מפגשים שאירעו ב-2015 עם השייח' הקטארי, חמד בן ג'אסם - שר החוץ וראש הממשלה לשעבר של הנסיכות. בית המלוכה טוען כי הכספים הועברו מיד לאחד מארגוני הצדקה של הנסיך צ'ארלס

הנסיך צ'ארלס
הנסיך צ'ארלס | צילום: רויטרס

יורש העצר הבריטי ובנה הבכור של המלכה אליזבת, הנסיך צ'ארלס, קיבל מזוודות כסף בהן מזומנים בשווי 3 מיליון אירו, במהלך מפגשים שאירעו בשנת 2015 עם השייח' הקטארי, חמד בן ג'אסם - שר החוץ וראש הממשלה לשעבר של הנסיכות. כך דווח היום (ראשון) ב"גרדיאן" הבריטי. לפי הדיווח, אחד מהמפגשים בהם הועבר הכסף התקיים בבית קלרנס, בית המגורים הרשמי של הנסיך צ'ארלס ואשתו.

דובר בית קלרנס טען כי הכסף שניתן במהלך הפגישה ב-2015, "הועבר מיד לאחד מארגוני הצדקה של הנסיך צ'ארלס". עוד עולה מהדיווח, כי המזוודה שהכילה בתוכה את המזומנים נמסרה לשניים מיועציו של הנסיך צ'ארלס, שספרו את הכסף ביד.

עוד נמסר כי עוזרי הארמון ביקשו מעובדי ב"בנק קוטס", המעניק את שירותיו לרבים ממשפחת המלוכה הבריטית, שיאספו את המזומנים. מנגד, ב"סאנדיי טיימס" הבריטי נטען כי הכספים הועברו בצורה חוקית וכי הם הועברו ל"קרן הצדקה של הנסיך מוויילס" (PWCF).

בית הכלבו ''הרודס'', לונדון
בית הכלבו ''הרודס'', לונדון | צילום: רויטרס

שייח' ג'אסם, הנחשב לאחד מעשירי העולם הערבי, שהונו מוערך בכ-1.2 מיליאד דולרים (לפי "פורבס), זכה לכינוי "האיש שקנה את לונדון" לאחר שניצל את עושרו ואת השפעתו על "קרן העושר הקטארית" (רשות ההשקעות של קטאר) כדי לבצע השקעות ענק בלונדון, בין היתר במגדל השארד, בית הכולבו "הרודס" ובמלון "אינטרקונטיננטל" פארק ליין שבעיר. בתוך כך, הוא מנהל יחסים חמים וקרובים עם הנסיך צ'ארלס שנמשכים כבר עשרות שנים.

אין ראיות לכך ששייח' ג'אסם התכוון שהכספים יעברו למטרות אחרות ולא לצדקה, הוא בחר שלא להגיב לנושא. ה-"PWCF" טען כי התרומה הועברה במזומנים בהתאם לרצון התורם. לדברי בכירים בקרן הצדקה של הנסיך צ'ארלס, התרומה התקבלה לאחר בירור מעמיק, וכי לא נמצאה בעיה בהעברת הכספים.