בהלה בניו מקסיקו: חשד לרוצח סדרתי ש"צד" מוסלמים

משטרת אלבקרקי חוקרת 3 מקרי רצח בשבועיים האחרונים ורצח נוסף מוקדם יותר השנה שלכולם מכנה משותף – הנרצחים הם מוסלמים. המשטרה המקומית חושדת כי מדובר ברוצח סדרתי שפועל ממניעים גזעניים

4 נרצחים בשנה: בניו מקסיקו חוששים מרוצח סדרתי ש"צד" מוסלמים
4 נרצחים בשנה: בניו מקסיקו חוששים מרוצח סדרתי ש"צד" מוסלמים | צילום: מתוך טוויטר

משטרת אלבקרקי שבניו מקסיקו (דרום מערב ארצות הברית) חוקרת בימים האחרונים מקרה רצח של מוסלמי תושב העיר, וחוששת מפני אפשרות שרוצח סדרתי שפועל ממניעים גזעניים עומד מאחורי הרצח. זאת, לאחר שבשבועיים האחרונים נרצחו 3 מוסלמים, שהצטרפו למקרה רצח שאירע בחודש נובמבר האחרון.

מושלת ניו מקסיקו, מישל לוהאן גרישם (דמוקרטית), פרסמה ביום שבת הודעה בחשבון הטוויטר שלה בה היא מגנה את הרצח: "ההרג הממוקד של תושבים מוסלמים בעיר אלבקרקי מכעיס מאוד ובלתי נסבל. לא נעצור במרדף אחר הצדק עבור הקורבנות ובני משפחותיהם, ונשתמש בכל המשאבים העומדים לרשותינו כדי לשים יד על הרוצח או הרוצחים. אנחנו נגיע אליהם".


לוהאן גרישם הוסיפה: "אני כועסת ועצובה שזה קורה בניו מקסיקו, מדינה שמתגאה במגוון התרבויות שבה. זה לא מי שאנחנו". כמו כן, היא הודיעה כי כוחות משטרה ממדינה אחרת בארה"ב החלו לסייע למשטרה המקומית בפענוח הרצח ובחקירה שלו. המושלת לא ציינה אם אכן יש קשר בין כל מקרי הרצח.

בתוך כך, מוסלמי אלמוני נרצח ביום שישי האחרון בעיר, וביום שני שעבר נרצח מוסלמי נוסף תושב העיר, מוחמד אפזאל חוסיין. ב-26 ביולי נרצח אפטאב חוסיין, ובחודש נובמבר האחרון נרצח מוחמד אחמדי תושב העיר. לפי ה"ניו יורק טיימס", מוחמד אפזאל חוסיין ואפטאב חוסיין התפללו באותו המסגד בעיר.

רכב שעשוי להיות קשור לזהות הרוצח באלבקרקי
רכב שעשוי להיות קשור לזהות הרוצח באלבקרקי | צילום: מתוך טוויטר

הקהילה המוסלמית בניו מקסיקו, המהווה פחות מאז מתושבי ניו מקסיקו כולה, הזדעזעה מארבעת מקרי הרצח. "אנו מזועזעים מהרעיון שיש מישהו רווי שנאה כלפי אנשים חפים מפשע", אמר אחמד אסד, מנהיג המרכז האסלאמי של ניו מקסיקו. "אנחנו מפחדים בשביל המשפחות שלנו, מפחדים בשביל הילדים שלנו. ואנחנו מבולבלים בנוגע לסיבת הרציחות".

גם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן הביע סולידריות עם הקהילה המוסלמית המקומית, ובציוץ שהעלה לחשבון הטוויטר שלו כתב: "בזמן שאנו ממתינים לתוצאות החקירה המלאה, אני שולח את תפילותיי למשפחות הקורבנות. הממשל בראשותי עומד לצד הקהילה המוסלמית. למתקפות השנאה האלו אין מקום באמריקה".