"פומפאו לנשיא לבנון: פרק המפעל של חזבאללה - או שישראל תתקוף"

שר החוץ האמריקני הזהיר את מישל עאון מפני תקיפה ישראלית על המפעל לדיוק טילים - כך פורסם ב"א-שרק אל-אווסט". עוד דווח כי פומפאו ציין שבמידה שתתרחש מתקפה, "וושינגטון תתמוך בירושלים"

זמן צפייה: 01:43

המתיחות בצפון: גורמים מסרו היום (שישי) לעיתון הלונדוני "א-שרק אל-אווסט" כי שר החוץ האמריקני מייק פומפאו הזהיר את נשיא לבנון מישל עאון ודרש ממנו "לפרק באופן מיידי את מפעל דיוק הטילים שנחשף בבקעה שבלבנון, לפני שיותקף על ידי ישראל בימים הקרובים".

עוד הוסיפו הגורמים כי פומפאו ציין שבמידה ואכן תתרחש מתקפה ישראלית על המפעל, אר"הב תתמוך בישראל באופן מלא. כמו כן, מהדיווח עלה שהמסר לא הועבר בצירים הדיפלומטיים הרגילים אלא ישירות לשר החוץ הלבנוני, שידוע ביחסיו הקרובים עם מזכ"ל חזבאללה חסן נסראללה.

לכתבות נוספות בנושא >>

כוכבי למפקד יוניפי"ל: יש לעצור את פרויקט דיוק הטילים בלבנון

המעבר ללבנון והמערבל שהותקף: פרויקט דיוק טילי חזבאללה נחשף

התרסקות המל"טים בביירות: "צה"ל תקף מחסני אמצעים לדיוק טילים"

עץ המבנה של האישים המעורבים בפרויקט דיוק הטילים
עץ המבנה של האישים המעורבים בפרויקט דיוק הטילים | צילום: דובר צה''ל

בתוך כך, סוכנות הידיעות הלבנונית הרשמית דיווחה כי נשיא לבנון עון נפגש היום בארמון בעבדא עם שליח האו"ם ללבנון, יאן קוביץ', ודן עמו במצב הביטחוני בגבול לבנון-ישראל ובפעילותם של כוחות יוניפי"ל. עון אמר לקוביץ' כי "ההתקפה האחרונה של ישראל בביירות מהווה הפרה של כללי העימות המצוינים בהחלטה 1701 של מועצת הביטחון". עוד הוסיף עון בהמשך כי "התקפה נוספת נגד ריבונות לבנון ושטחה תיענה בהגנה עצמית לגיטימית עם השלכות שישראל תיאלץ לקבלן. לבנון מצדה, ממשיכה ליישם את החלטה 1701, וצבא לבנון ימשיך לפעול לצד כוחות יוניפי"ל בדרום המדינה, בכפוף להחלטות מוסדות השלטון בלבנון".

כזכור, מוקדם יותר השבוע הרמטכ"ל אביב כוכבי נפגש אתמול עם מפקד יוניפי"ל, גנרל סטפנו דל קול, בצל המתיחות בצפון, ואמר לו כי "על לבנון ויוניפי"ל להביא להפסקתו של פרויקט דיוק הטילים של איראן וחזבאללה בלבנון וליישם באופן הדוק את החלטה 1701 של מועצת הביטחון".

מדובר בפעם הראשונה שהשניים נפגשים מאז שנכנס דה קול לתפקידו. על פי דובר צה"ל, מדובר בפגישה שתוכננה מראש. "צה"ל נמצא במוכנות למגוון תרחישים. לא נקבל פגיעה באזרחינו או בחיילינו, ולא נקבל את פרויקט דיוק הטילים של חזבאללה על אדמת לבנון", הוסיף הרמטכ"ל בפגישה. "המצב היום הוא מצב שלא ניתן להשלים איתו".