המשבר בצפון סוריה: שר החוץ האמריקני יגיע מחר לביקור בישראל

בכירים ישראלים אמרו לחדשות 13 כי מייק פומפאו צפוי להיפגש עם נתניהו, ולדון עמו בנסיבות שלאחר הנסיגה האמריקנית מצפון סוריה, אחרי שיבקר באנקרה עם סגן נשיא ארה"ב • פרסום ראשון

זמן צפייה: 01:38

פרסום ראשון: שר החוץ של ארה"ב מייק פומפאו צפוי להגיע מחר לביקור בזק בישראל כדי לדון במצב בסוריה על רקע החלטתו של הנשיא טראמפ להוציא את הכוחות האמריקנים מצפון המדינה, כך אמרו לחדשות 13 פקידים ישראלים בכירים.

לדבריהם פומפאו צפוי לישראל לאחר השיחות שיקיים מחר באנקרה יחד עם סגן הנשיא האמריקני מייק פנס והיועץ לביטחון לאומי רוברט אובריאן. פומפאו יפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ויעדכן אותו על שיחותיו בטורקיה. עדיין לא ברור האם פומפאו ייפגש גם עם יו"ר כחול לבן, חבר הכנסת בני גנץ.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

מדאע"ש ועד איראן: נטישת ארה"ב חיזקה הכוחות השליליים • פרשנות

"הבטיח שינסה לבלום פלישה": טראמפ ומפקד הכורדים בסוריה שוחחו

ארדואן: "נמשיך הלחימה בסוריה עד השגת הניצחון האולטימטיבי"

נתניהו ופומפאו
נתניהו ופומפאו | צילום: לשכת רה''מ

נתניהו שמר עד כה על שתיקה בכל הנוגע להחלטת טראמפ להוציא את הכוחות האמריקנים מצפון סוריה ולאפשר את הפלישה הטורקית. חרף העובדה שנתניהו לא מתח כל ביקורת על טראמפ הוא כן תקף בחריפות את נשיא טורקיה ארדואן ואף הודיע כי ישראל תנסה להעביר סיוע הומניטארי לכורדים בצפון סוריה.

כאמור, פומפאו הודיע כי יחד עם פנס ואובריאן, ייפגש מחר עם הנשיא הטורקי רג'פ טאיפ ארדואן. "אנחנו צריכים לקיים את השיחה הזאת ישירות", אמר פומפאו. בכוונת המשלחת האמריקנית לשכנע את נשיא טורקיה להתחייב להפסקת אש בצפון סוריה ולקדם שלום עם המיליציות הכורדיות.

עם זאת, ארדואן אמר מוקדם יותר לרשת "סקיי ניוז" כי הוא לא ייפגש עם המשלחת האמריקנית אלא רק עם הנשיא דונלד טראמפ. כמו כן הנשיא הטורקי אמר כי הפסקת אש היא לא אופציה: "הם אומרים 'תכריז על הפסקת אש'. אנחנו לעולם לא נכריז על כך".