ארה"ב: "איראן משתמשת בג'יהאד האסלאמי כדי לפגוע בישראל"

שר החוץ האמריקני מייק פומפאו התייחס לסבב הלחימה ברצועת עזה ואמר: "טהראן לא מעוניינת בשלום אזורי – ולא בטובת העם הפלסטיני, אלא בהמשך הקונפליקט. יש להפעיל לחצים להחזירה לשולחן המו"מ"

זמן צפייה: 02:51

מבצע חגורה שחורה: שר החוץ האמריקני, מייק פומפאו, התייחס היום (שבת) לסבב ההסלמה בגבול רצועת עזה. "איראן משתמשת בג'יהאד האסלאמי כדי לפגוע בבת בריתנו הנהדרת ישראל. טהראן לא מעוניינת בשלום אזורי או בשלומם של הפלסטינים, אלא בהמשך הקונפליקט", כתב בחשבון הטוויטר שלו. "כל עוד לא נטפל באיום האיראני, מעגל האלימות ימשך".

"דרך הפעולה ברורה מאוד: יש להפעיל על איראן לחצים על מנת שתחזור לשולחן המתן, ולחתום על הסכם מקיף שיכלול גם את הפסקת מימון ארגוני טרור, דוגמת הג'יהאד האסלאמי. אומות העולם לא יכולות לטעון שרצונן בשלום במזרח התיכון, בעודן מעלימות עין מהאיום האיראני".

עוד בחדשות 13:

רקטות נורו לעבר באר שבע – ויורטו; צה"ל תקף יעדי חמאס ברצועה

במערכת הביטחון מעריכים: הירי לב"ש – בניגוד לרצון הנהגת חמאס

חמאס אחרי הירי לב"ש: לא נאפשר לישראל לבחור את תזמון הסבב הבא

רה''מ נתניהו ומייק פומפאו
רה''מ נתניהו ומייק פומפאו | צילום: עמוס בן גרשום /לע''מ

בתוך כך, במערכת הביטחון מעריכים היום שהירי מרצועת עזה לעבר באר שבע במהלך הלילה, בוצע אומנם על ידי פעילי חמאס, באמצעות משגרים ורקטות של הארגון, אך קרה בניגוד לרצון הנהגת חמאס. מהמסרים שעוברים מכיוון הרצועה וגם מהתמונה המודיעינית ההולכת ומתבהרת, עולה כי הירי בוצע בניגוד למדיניות חמאס, שלא להשתתף בסבב הלחימה לצד הג'יהאד האסלאמי, וכי ככל הנראה הירי לא היה על דעתו של ארגון הטרור השולט ברצועה. בשל כך, חיל האוויר תקף מספר מטרות של חמאס ללא נפגעים.

כעת מנסים במערכת הביטחון להבין מי בדיוק ירה את שתי רקטות הגראד, ומנסים לייצב את הפסקת האש שהתגבשה ביום חמישי. עם זאת, בצה"ל לא שוללים את האפשרות לירי נוסף מצד פעילים שלא מרוצים מהפסקת האש ומעוניינים לפגוע בה. לכן, חיל האוויר ומערכות ההגנה האווירית נמצאות בפריסה מלאה בעוטף עזה ובאזור הדרום.

שוטרים מפנים חלקי רקטה שנחתו בשטח ישראל
שוטרים מפנים חלקי רקטה שנחתו בשטח ישראל | צילום: דוברות המשטרה

דובר חמאס, פאוזי ברהום, הגיב מוקדם יותר לאירועי הלילה: "הכיבוש נושא באחריות להשלכות ותוצאות התוקפנות המתמשכת נגד רצועת עזה. לא נאפשר לאויב לבחור את התזמון והמיקום של הסבבים הבאים".

כאמור, אזעקה נשמעה הלילה בבאר שבע, כיומיים לאחר ההכרזה על הפסקת אש, שבמהלכם הופר השקט כמה פעמים. מדובר צה"ל נמסר כי זוהו שני שיגורים משטח רצועת עזה לעבר שטח ישראל, שיורטו על–ידי לוחמי כיפת ברזל. בתגובה לירי, צה"ל מסר כי תקף באמצעות מטוסי קרב וכלי טיס יעדים של חמאס ברצועת עזה, ביניהם מחנה צבאי המשמש את הכוח הימי ותשתית תת קרקעית. מדובר בפעם הראשונה מאז סבב הלחימה האחרון שבה צה"ל פוגע במטרות של הארגון השולט ברצועה, ולא ביעדים של הג'יהאד האסלאמי.