מזכיר המדינה של טראמפ גם היה ברשימת החיסול האיראנית

אחרי שאזרח איראני הואשם שתכנן להוציא לפועל התנקשויות בשם משמרות המהפכה נחשף כי מלבד היועץ לביטחון לאומי לשעבר ג'ון בולטון, גם מזכיר המדינה מייק פומפאו היה ברשימה

זמן צפייה: 00:19

אחרי היועץ לביטחון לאומי של נשיא ארצות הברית לשעבר, דונלד טראמפ - גם מייק פומפאו, מזכיר המדינה לשעבר של ארה"ב, נמצא ברשימת החיסול של האזרח האיראני שהועמד אתמול לדין בגין ניסיון התנקשות, וככל הנראה הזדהה עם כוחות קודס של משמרות המהפכה - כך פורסם הבוקר (חמישי) באתר axios.

משרד המשפטים האמריקני הגיש אתמול כתב אישום נגד שארם פורסאפי, אזרח איראני בן 45, לאחר שזה תכנן להתנקש בחייו של ג'ון בולטון, אשר שירת בתפקידי ביטחון לאומי בכירים במהלך ממשלי טראמפ ובוש. מזימתו נבעה ככל הנראה מתוך רצון לנקום על התקיפה האווירית של ארה"ב בינואר 2020, שהביאה למותו של קאסם סולימאני, מפקד משמרות המהפכה האיסלאמיים, כך לפי משרד המשפטים האמריקני.

היועץ לביטחון לאומי בולטון בכינוס ''מאוחדים נגד איראן גרעינית''
היועץ לביטחון לאומי בולטון בכינוס ''מאוחדים נגד איראן גרעינית'' | צילום: חדשות עשר

מנהיגי ארגון הטרור "נשבעו נקמה באמריקנים" בעקבות מותו של סולימאני, והתבטאו בפומבי נגד הנשיא דאז, דונאלד טראמפ, ונגד בכירים אחרים בממשלו. התובעים טענו כי חבר משמרות המהפכה ניסה לשלם 300,000 דולרים לאדם בארה"ב שזהותו לא נחשפה, על מנת שזה ידאג לביצוע הריגתו של בולטון.

בנוסף, האזרח האיראני טען שיש לו "עבודה שנייה" עבור אותו מקור בארה"ב, "תמורת מיליון דולרים". לפומפאו, שר החוץ לשעבר, נמסר על ידי משרד המשפטים בארה"ב כי הוא שימש כיעד השני למזימת החיסול.