שוטרי הקפיטול תובעים את טראמפ: אחראי להסתה ולאלימות תומכיו

7 מאנשי משטרת הקפיטול טוענים כי הנשיא לשעבר ויועציו אחראים לאלימות ההמון שהסתער על בית הנבחרים האמריקני, במחאה על תוצאות הבחירות לנשיאות, ב-6 בינואר השנה

ליל המהומות בקונגרס
ליל המהומות בקונגרס | צילום: רויטרס

שבעה מאנשי משטרת הקפיטול שבוושינגטון הודיעו כי הם תובעים את נשיא ארה"ב לשעבר, דונלד טראמפ, בטענה שהסית והצית אלימות באירועי הקפיטול ב-6 בינואר, כאשר המון הסתער על בית הנבחרים האמריקני, במחאה על תוצאות הבחירות לנשיאות. על פי התביעה שהוגשה במחוז קולומביה, טראמפ וכמה מיועציו ומקורביו, תכננו והובילו לשימוש בכוח על ידי המפגינים שצרו על גבעת הקפיטול בבירה האמריקנית.

קצין משטרת הקפיטול ג'ייסון דה רוש, אמר כי מטרת התביעה אינה להגיע לפיצוי או הסדר כספי אלא להבהיר את התקרית שהתרחשה ב-6 בינואר, לאחר שטראמפ הפסיד בבחירות לנשיאות וכדי למנוע את חזרתם של אירועים דומים בעתיד. "אם הם יעשו זאת שוב בעתיד אז חשוב שיהיו לזה השלכות", אמר דה רוש וציין כי אסור שיקרו אירועים חמורים כאלו בעתיד.

לדה רוש, שמשרת כבר 18 שנים במשטרת הקפיטול, חברו 6 שוטרים ותיקים שטוענים בתביעה כי הם הותקפו ורוססו בגז מדמיע ואף היו נתונים בסכנת חיים בעת ההתקהלות המונית של אלפים מתומכי טראמפ שצרו על גבעת הקפיטול.