פולין: שוקלים לבטל את מסעות הנוער הישראלי למחנות ההשמדה

סגן שר החוץ הפולני התייחס למשבר בין המדינות על רקע חוק הרכוש ואמר כי "המסעות לא מתנהלים כשורה, שנאת פולין מוחדרת לראשם של הצעירים"; שגריר פולין בישראל ישאר במולדתו עד להודעה חדשה

מחנה ההשמדה אושוויץ
מחנה ההשמדה אושוויץ | צילום: Getty Images

ברקע המשבר בין המדינות סביב חוק הרכוש החדש, סגן שר החוץ הפולני, פאול יבלונסקי, אמר היום כי "המסע לפולין אותו עושים תלמידים ישראליים מדי שנה לא מתנהל כשורה - שנאת פולין מוחדרת לראשם של הצעירים". בהמשך לכך, הוסיף סגן השר: "נקבל החלטות לגבי המסעות לפולין בהתאם". בתוך כך, הוחלט כי שגריר פולין בישראל יישאר בפולין עד להודעה חדשה.

בתוך כך, בית המפשט בפולין קיבל את הערעור של סופרי השואה יאן גרבובסקי וברברה אנגלקינג לגבי החלטה שהתקבלה בפברואר האחרון כי עליהם להתנצל על כך שהאשימו את אדוארד מלינובסקי על כך שסייע להסגיר יהודים לידי הנאצים. המשפט עורר שיח ציבורי נרחב לגבי תפקידה של פולין בשואה.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

שריפות ענק בהרי ירושלים: צה"ל מקפיץ 4 מסוקים לפינוי תושבים

אפגניסטן: כאוס בשדה"ת, רבים מנסים להימלט על גבי מטוס • תיעוד

לראשונה מאז "שומר החומות": שוגרה רקטה לעבר שדרות

לאחר החתימה על חוק הרכוש הפולני, נשיא פולין אנדז'יי דודה התייחס אתמול לראשונה לסערה שהגיעה בעקבותיו לסוכנות הידיעות הפולנית (PAP) וטען כי הוא "מתנגד נחרצות לקישור בין החוק החדש עם אירועי השואה". עוד הוסיף לומר דודה כי "החוק החדש אינו סותם את האפשרות לפיצוי הבעלים לשעבר של הרכוש, שבילכתם לפנות להליכים אזרחיים".

כזכור, שעות לאחר שהנשיא דודה חתם על החוק, ראש הממשלה נפתלי בנט אמר אמש כי : "ישראל רואה בחומרה את אישור החוק, ומצרה על העובדה שפולין בוחרת להמשיך לפגוע במי שאיבדו את עולמם. מדובר בהחלטה מבישה ובזלזול מחפיר בזיכרון השואה. זהו צעד חמור שישראל לא תוכל לעמוד מולו בשיוויון נפש".