דיווח באיראן: קצין בכיר בחיל הים נהרג "בעת מילוי תפקידו"

הודעה שפרסם חיל הים האיראני בדבר מותו של אדמירל ביתאללה דווסאלאר - קצין בדרגת אדמירל - צוטטה בסוכנות הידיעות האיראנית "פארס", שם נכתב כי הוא נהרג "בעת מילוי תפקידו". טרם נמסרו פרטים נוספים על האירוע. הלווייתו של הקצין תתקיים מחר

"נרצח בעת מילוי תפקידו". הקצין הבכיר
"נרצח בעת מילוי תפקידו". הקצין הבכיר | צילום: סוכנות הידיעות פארס

סוכנות הידיעות האיראנית "פארס" דיווחה הערב (שבת) כי "אדמירל ביתאללה דווסאלאר נהרג בעת מילוי תפקידו". הדיווח מגיע בעקבות הודעה של חיל הים האיראני, שם לא הוסיפו פרטים על המקרה, אך הודיעו כי "הלווייתו תתקיים מחר, יום ראשון, ב-09:00".

במקביל, עמוד טלגרם המזוהה עם משמרות המהפכה ציין מפי סרדאר חוסייני, בכיר ומפקד משמר הגבול במשמרות המהפכה, כי הקצין "ביצע משימה באזור סלחודין להצלת חיי אדם במימי האזור. הוא נפגע מגלי הים ונהרג".

בחודש שעבר דווח על מותו בנסיבות מסתוריות של איוב אנטזארי, מדען תעופה וחלל איראני בכיר במכון המחקר "AIO" שבמרכז המדינה, בסוף חודש מאי. לפי העיתון הכווייתי "אל-קבאס", אנטזארי הוזמן לארוחת ערב אצל אחד מקרוביו ביום שבו מצא את מותו, ולאחריה הוא התמוטט ופונה לבית החולים סאעיד אל-שוהדא בעיר יזד - שם נקבע מותו.

אנטזארי מת כשבוע לאחר חיסול קצין משמרות המהפכה, סיאד חודאיי. כמו כן, על פי דיווח נוסף של אתר המקורב לאופוזיציה האיראנית, מדען הגרעין כמראן מולאפור, שעבד במתקן הגרעין בנתנז, מת בנסיבות מסתוריות ולא נמסרו פרטים אודות מועד מותו.

בתוך כך, גורמי ביטחון בכירים ישראלים מסרו ל"ניו יורק טיימס" כי ישראל לא עומדת מאחורי מותו של קולונל עלי איסמאעיל זאדה, שנחשד בריגול. בנוסף,  גורמים לא רשמיים באיראן מדווחים על תקיפת סייבר מסתורית שהשביתה את מערכת בידוק הדרכונים של שדה התעופה על שם חומייני בטהרן. על פי הדיווחים, עשרות טיסות נדחו ואלפי נוסעים נתקעו בנמל התעופה.