"אחרי שהבניין קרס סבא התקשר אליי 16 פעמים, אך לא שמעתי כלום"

ג'ייק סמואלסון סיפר לתקשורת במיאמי כי מאז אירע האסון ביום חמישי, קיבל שיחות מהטלפון בביתם של סבו וסבתו שמתגוררים בבניין שקרס. אלא, שכאשר ענה - שמע רעש סטטי. "מנסים להבין מה קורה"

זמן צפייה: 05:02

האסון במיאמי: ג'ייק סמואלסון, שסבא וסבתא שלו מוגדרים כנעדרים בעקבות אסון קריסת הבניין במיאמי, סיפר לכלי תקשורת מקומי כי מאז יום שישי הוא קיבל 16 שיחות מסתוריות מהטלפון הקווי שנמצא בדירתם שבבניין - אך לא שמע דבר. "שמעתי רק רעש סטטי", טען היום (ראשון) סמואלסון בריאיון ל"ניו-יורק פוסט"."אני ובני משפחתי מנסים להבין מה קורה כאן, מנסים לקבל תשובות".

ארבעה ימים לאחר הטרגדיה, ארני (ארנולד) ומירים נוטקין עדיין לא נמצאו מבין ההריסות של הבניין. עד כה, הרשויות הודיעו על חמישה הרוגים ו-159 נעדרים. "ישבנו כולנו בסלון והיינו בהלם", הוסיף סמואלסון לתאר. "לא הבנו מזה שום דבר כי כאשר ענינו - שמענו רעש סטטי", הזוג נוטקין, שניהם בשנות ה-80 לחייהם, התגוררובדירה מספר 302 במגדלי צ'אמפליין הדרומיים. הטלפון הקווי, סיפר הנכד, נמצא בדרך כלל לצד מיטתם.

כעת, המשפחה ממתינה לקבל מידע מהחוקרים אודות השיחות הבלתי מוסברות. "בנקודה זו, ולאור העובדה שהם מתגוררים בדירה מס 302, יהיה זה נס אם ימצאו אותם", אמרה פורטונה סמוקלר, שגדלה יחד עם בנותיהן של הזוג נוטקין. "אנחנו מקווים לאחד כזה".

 כתבות נוספות בחדשות 13 >>

רוני נומה מונה לפרויקטור הקורונה בנתב"ג; ת"א הפכה לעיר צהובה

אושר מינויו של עמית איסמן לפרקליט המדינה – 3 שרות נמנעו

תושבי אביתר נערכים לפינוי: "הביאו אוהלים וציוד לשהייה ארוכה"

מיאמי, מגדל מגורים שקרס
ניסיונות החילוץ ממגדל המגורים שקרס במיאמי | צילום: רויטרס

מוקדם יותר הבוקר, הרשויות בפלורידה עדכנו כי מניין ההרוגים עלה לתשעה, מתוכםזוהו ארבעה וכי מספר הנעדרים הכללי עומד על 150. הלילה, שלוש משלחות שונות ומשותפת של צה"ל ומשרד החוץ יצאו לארה"ב, זאת כחלק מהמאמצים לעזור בחילוץ הנעדרים ובמתן תמיכה לנפגעי החרדה במסגרת מבצע "יד אחים".

כזכור, אתמול פרסם "הניו יורק טיימס" כי כשלוש שנים לפני קריסת הבניין במיאמי הזהיר מהנדס את הנהלת הבניין: "המבנה סובל מנזקים חמורים". פרנק מורטבילו, המהנדס, פירט את הנזקים בדוח שכתב והוסיף כי "ניכרת התפוררות וסדקים רבים בעמודי התווך, הקורות ובקירות התומכים של החנייה שמתחת לבניין".

עוד פורסם, כי בעקבות הדוח תוכנן פרויקט שיקום נרחב בשווי מיליוני דולרים שאמור היה לצאת לדרך בקרוב, יותר משנתיים וחצי לאחר פרסום הדוח. ככל הנראה הנזק נגרם כתוצאה מהלחות והמלח שנשאה איתה הרוח במשך 40 שנים מחופי פלורידה הקרובים.