דיווחים בירדן: חברה ישראלית פרצה לטלפונים של אזרחים

סוכנות ידיעות ירדנית דיווחה כי תושבים רבים התלוננו כי הטלפונים הנידיים שלהם נפרצו. לפי הפרסום, בין יעדי הפריצה היו חברי פרלמנט, אנשי תקשורת ופעילים חברתיים. בעמאן חוששים וסבורים כי המשטרה שירתה גורם פוליטי ישראלי ובוחנים את הנושא

עבדאללה מלך ירדן
עבדאללה מלך ירדן | צילום: רויטרס

תושבים ירדניים דיווחו היום (חמישי) כי האייפונים שלהם נפרצו על ידי חברה ישראלית. הם מסרו לסוכנות הידיעות הירדנית "עמון" כי חברת אפל הודיעה להם כי יש לנקוט במשנה זהירות. במקביל, מקור תקשורתי בולט שעובד בסוכנות ידיעות בינלאומית בוושינגטון אמר לעמון כי שתי חברות ישראליות פרצו ל-8,000 טלפונים סלולריים ביניהם 200 ירדניים.

עוד דווח כי טלפונים אלו כוללים את הלשכה המלכותית, הוועד האולימפי, חבר פרלמנט בולט, פעילים חברתיים, אנשי תקשורת ואף אשתו של העיתונאי הסעודי שנרצח ג'מאל חאשוקג'י. ועדות ביטחון הפנים בפרלמנט הירדני חוקרת את מהימנות הידיעה ואת הפרטים שלה ובודקת מי הפיק מכך תועלת.

בעמאן חוששים וסבורים כי המשטרה הירדנית שירתה גורם פוליטי ישראלי. על פי עמאן, הפריצות למכשירי הטלפון החלו בתקופת ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו וממשיכות עד היום. המקור האמריקני, שביקש להישאר בעילום שם, אמר לעמון כי הוא לא יודע אם חברת הריגול הישראלית, NSO, שיתפה פעולה עם גורמים מקומיים שסייעו לישראל לפרוץ לטלפונים.