חיסון הקורונה של פייזר אושר בבריטניה; צפויה לחסן בשבוע הבא

הממלכה המאוחדת הפכה למדינה המערבית הראשונה שמאשרת חיסון לנגיף, וככל הנראה תחסן קשישים החל מה-7 בדצמבר. מנהל המזון והתרופות האמריקני צפוי לדון בבקשת פייזר בשבוע הבא

זמן צפייה: 05:07

בריטניה אישרה הבוקר (רביעי) באישור חירום את חיסון הקורונה של חברת פייזר, והפכה למדינה המערבית הראשונה שעושה זאת. היא צפויה להתחיל לחסן החל מה-7 בדצמבר, כשהמתחסנים הראשונים יהיו קשישים ודיירי בתי אבות.

שר הבריאות הבריטי, מאט הנקוק, אמר: "50 בתי חולים נערכים לקבל את החיסון. מוקדם מרכזים גדולים שבהם החיסון יאוחסן". מנהל המזון והתרופות האמריקני צפוי לדון בבקשה של פייזר ב-10 בדצמבר, וב-17 בדצמבר בבקשה לאישור החיסון של חברת מודרנה.

חיסון הקורונה של ענקית התרופות פייזר
חיסון הקורונה של ענקית התרופות פייזר | צילום: רויטרס

עוד כתבות בנושא >>

פייזר מבקשת אישור חירום למכירת החיסון: "הוא בטוח ויעיל"

שלב הניסויים של פייזר הסתיים: חיסון הקורונה יעיל ב-95%

נתניהו הודיע רשמית על ההסכם עם "פייזר": "אור בקצה המנהרה"

כזכור, פייזר הודיעה לפני כשלושה שבועות כי כי סיימה את השלב האחרון של הניסוי, לאחר ש-170 נדבקים השתתפו בו, ועדכנה את יעילות החיסון שפיתחה ל-95%. עוד עלה מתוצאות הניסוי כי החיסון יעיל ב-94% באוכלוסיות סיכון גילאיות, זאת אומרת נראתה יעילות גבוהה אצל מבוגרים בני 65 ומעלה. נוסף על כך, מתוך עשרה מקרים שבהם חולים שהשתתפו בניסוי אושפזו במצב קשה, תשעה היו בקבוצת הפלסבו.

כמה ימים אחרי הודעת פייזרו הודיע ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין כי ישראל חתמה על הסכם רשמי להבאת 8 מיליון מנות חיסון במהלך 2021 שיספיקו ל-4 מיליון איש. במהלך ההצהרה אמר נתניהו כי "השאיפה היא שאספקת החיסונים תתחיל בחודש ינואר - ותלך ותגבר בחודשים לאחר מכן".

חיסון
חיסון | צילום: GettyImages/אימאג'בנק

״זהו יום גדול למדינת ישראל ויום גדול בדרך לניצחון שלנו על הקורונה", אמר נתניהו, "המשימה הלאומית שלנו היא לאפשר חיסון לכל אדם בישראל, כל מי שירצה זאת - בלי יוצא מן הכלל. היום אנחנו רואים את האור בקצה המנהרה. אנחנו נמצאים בתוך זה יחד, ואנחנו נצא מזה ביחד בהצלחה".

במקביל להצהרות האופטימיות הזהיר נתניהו מפני כניסה לשאננות בעקבות ההודעה. "עד קבלת החיסונים, מתוך הנחה שהם יאושרו, יעברו עוד חודשים", אמר, "ולכן, כולנו מצווים להמשיך לשמור על ההנחיות ועל הכללים עד הגעת החיסונים, וגם לאחר מכן".