פלוסי תגיע מחר לטאיוואן, הסינים מאיימים: "לא נישאר אדישים"

ברקע המסרים התקיפים שהעביר משרד החוץ הסיני לאמריקנים על ביקורה של יו"ר בית הנבחרים בארה"ב, התקשורת במדינת האי מדווחת על כך שהיא צפויה להגיע מחר בערב לבירה טאיפיי. הסינים הגיבו על הדיווחים והבטיחו כי יהיה לכך מחיר צבאי

זמן צפייה: 01:25

ברקע האיומים הסיניים מפני ביקור אמריקני בטאיוואן, התקשורת במדינת האי מדווחת הבוקר (שני) כי יו"ר בית הנבחרים האמריקני, ננסי פלוסי, תגיע מחר בערב לבירה טאיפיי. משרד החוץ הסיני אמר בתגובה לדיווחים כי "הצבא הסיני לא יישאר אדיש" לביקור האמריקני.

כזכור, לפני שבוע דובר משרד החוץ הסיני ז'או ליג'יאן אישר כי מדינתו העבירה מסרים תקיפים לארצות הברית, על רקע הביקור שמתכננת פלוסי בטאיוואן. גורמים המעורבים בפרטי הדברים מסרו לסוכנות הידיעות "רויטרס" כי המסרים שהועברו "חזקים משמעותית" מהאיומים שבייג'ינג השמיעה בעבר, כאשר לא הייתה מרוצה מהפעולות או המדיניות של ארה"ב כלפי טאיוואן.

מטוסי קרב סיניים
מטוסי קרב סיניים | צילום: רויטרס

דובר משרד החוץ הסיני ז'או ליג'יאן
דובר משרד החוץ הסיני ז'או ליג'יאן | צילום: רויטרס

אזהרה נוספת הועברה גם לגבי ביקור אפשרי של היועץ לביטחון לאומי האמריקני ג'ייק סאליבן. כשנשאל דובר המשרד לאיזו סוג של תגובה סין "מוכנה ברצינות" ואם זו תהיה תגובה צבאית או דיפלומטית אמר ז'או: "אם הצד האמריקני נחוש ללכת בדרכו שלו, סין תנקוט בצעדים חזקים כדי להגיב בנחישות ולהתנגד. ארה"ב צריכה לשאת בתוצאות על צעדיה".