אירוע חריג בלובר: התחפש לקשישה - והטיח עוגה במונה ליזה

עדיין לא ברור מה המניע שגרם לגבר להיכנס למוזיאון המפורסם בכיסא גלגלים. לאחר שזינק והכתים את יצירתו המפורסמת של ליאונרדו דה וינצ'י, הוא ניסה לפרוץ את כיסוי הזכוכית המגן עליה, ללא הצלחה • צפו

זמן צפייה: 01:53

גבר הגיע אתמול (ראשון) למוזיאון הלובר בפריז שבצרפת, כשהוא מחופש לקשישה בכיסא גלגלים – והטיח עוגה בציור המפורסם של המונה ליזה. לאחר שזינק מכיסאו הוא הכתים את יצירתו המפורסמת של ליאונרדו דה וינצ'י, וניסה לפרוץ את מגן הזכוכית חסין הכדורים המכסה אותה.

השליך עוגה על ציור המונה ליזה בלובר
השליך עוגה על ציור המונה ליזה בלובר | צילום: צילום מסך מתוך טוויטר

עדיין לא ברור מה המניע שהביא אותו לעשות זאת וכיצד הצליח להגניב עוגת קרם לתוך המבנה. לפי עדי ראייה שנכחו במקום, הגבר חבש פאה ונעמד לפתע כשהיה ליד הציור, ניגש לעברו תוך שהוא מנסה להרוס את המעמד שעליו הוא ניצב - ומשזה לא הצליח, הוא זרק את העוגה על הקנבס ומרח אותה על הזכוכית. נוסף על כך הוא פיזר ורדים, רגע לפני שהורד על ידי מאבטחים לרצפת המקום.

תקשורת מקומית דיווחה כי בין היתר, האיש צעק לעבר הנוכחים במקום: "יש אנשים שמנסים להרוס את כדור הארץ, תחשבו על כדור הארץ". יש לציין כי זו לא הפעם הראשונה שבה המונה ליזה סומנה כמטרה בידי ונדליסטים. בשנת 1956 חלקו התחתון של הציור ניזוק כשאדם החליט לשטוף את הציור בחומצה. בעקבות המקרה, הוחלט לשמור את הציור מאחורי זכוכית חסינה.