אינדונזיה: בית כלא הוצת - 250 אסירים נמלטו

לאחר שמספר סטודנטים נעצרו באשמת ביזוי דגל אינדונזיה, ניצתו עימותים קשים, שבמהלכם עלה באש אחד מבתי הכלא במחוז הנמצא תחת שלטון אינדונזי. ההפגנות החלו בדרישה לאחד את האי גינאה החדשה

מהומות בפפואה גינאה החדשה
מהומות בפפואה גינאה החדשה | צילום: getty images

באי גינאה החדשה מתנהל כעת מצוד אחר 250 אסירים שנמלטו מאחד מבתי הכלא במדינה. הרשויות באי מתמודדים כעת עם מהומות קשות ברחבי המדינה, חסימת כבישים על ידי אלפי מפגינים והבערת מבנים במספר ערים. אחד המבנים שעלה באש במהלך המהומות הוא בית הכלא ממנו התבצעה הבריחה ההמונית.

העימותים החלו ביום שני, בעקבות מעצרם של מספר סטודנטים ממערב פפואה, המצויה תחת שלטון אינדונזיה, באשמת ביזוי הדגל האינדונזי. הסטודנטים הואשמו שהסירו את דגלה של אינדונזיה כחלק מדרישתם לאחד את החלק המערבי של האי עם חלקו המזרחי, העצמאי.

מהומות בפפואה גינאה החדשה
מהומות בפפואה גינאה החדשה | צילום: getty images

לטענת דוברת משרד המשפטים, במהלך ההתפרעות הוצת מבנה הכלא ויודו אבנים לעבר הסוהרים. כמו כן, בעת הימלטות האסירים נפצעו מספר סוהרים ושומרים שניסו למנוע זאת. "258 אסירים נמלטו ומאז חמישה בלבד נתפסו והוחזרו פנימה", אמרה.

במשך השנים נחלק האי גינאה החדשה בין כמה מדינות. הצד המזרחי – היכן שכיום נמצאת מדינת פפואה גינאה החדשה העצמאית – נחלק בין בריטניה בדרום וגרמניה בצפון. החלק הדרומי-מזרחי הועבר על ידי הכתר הבריטי לאוסטרליה, ולאחר מלחמת העולם הראשונה הועבר לשליטתה גם החלק הצפוני-מזרחי, שהיה קודם לכן בשליטה גרמנית. בשנת 1975 קיבלה פפואה מידי האוסטרלים עצמאות וכיום היא משתייכת לחבר העמים הבריטי, בעוד שחלקו המערבי של האי שייך לאינדונזיה.