חשש מגל שני ברשות: ברקע מחסור בבדיקות – התפרצות בכמה מוקדים

משרד הבריאות הישראלי עדכן שביומיים האחרונים אובחנו 87 חולים חדשים בשטחי הרש"פ. מוקד התחלואה העיקרי הוא חברון – חודשו ההגבלות על העיר. "מוטרדים מחוסר היכולת להצביע על מקורות ההדבקה"

זמן צפייה: 01:12

משרד הבריאות הפלסטיני עדכן היום (שישי) על 39 נדבקים חדשים בשטחי הרשות. מוקד התחלואה העיקרי הוא חברון, אך קיימים עוד כמה מוקדי התפרצות, כאשר מקורות ההדבקה אינם ידועים. בין הנדבקים גם צוותים רפואיים. לפי משרד הבריאות, התחלואה ברשות צפויה לגדול בזמן הקרוב.

"אנחנו בתחילתו של גל שני", אמרה שרת הבריאות הפלסטינית. "אני מוטרדת מחוסר היכולת להצביע על מקורות ההדבקה". בשל החשש מגל שני, הרשות החליטה להשיב את ההגבלות על חברון ובוחנת הטלת הגבלות במקומות נוספים.

על פי משרד הבריאות, בשל הפסקת התיאום עם ישראל מתקשה הרשות לעקוב אחר פלסטינים שנכנסים לישראל והיא לא מסוגלת לאכוף את ההנחיות בחלק מהשטחים, כפי שעשתה בגל הראשון. כמו כן, אין ביכולתה לקבל סיוע ממקורות זרים, משום שהדבר מצריך תיאום עם ישראל. זאת, כאשר לפי משרד הבריאות קיים מחסור בבדיקות ברשות.

לעוד כתבות בנושא:

רגע לפני החופש: מפעילי הקייטנות מתכוננים לקיץ בצל הקורונה

"לא חזרתי לתפקד": החלימו מהקורונה – ועדיין סובלים מתסמינים

התרופה לדלקת פרקים – שיכולה להציל חולי קורונה במצב קשה

אבו מאזן עם מסכה ברמאללה
אבו מאזן עם מסכה ברמאללה | צילום: רויטרס

כזכור, לפני כחודש גורמים פלסטינים ברמאללה טענו שהרשות הודיעה לישראל כי התיאום הביטחוני הופסק בפועל וכי אין עוד תוקף לכל ההסכמים עם ישראל. זאת, ברקע המתיחות מול כוונות הסיפוח של ישראל ובהמשך להודעת יו"ר הרשות אבו מאזן כי "החלטנו להתנער ולא להיות מחוייבים לכל ההסכמים החתומים עם ישראל וארה"ב, כולל ההסכמים הביטחוניים".

עם זאת, בכיר ישראלי אמר לחדשות 13 כי המסר היה עמום ולא ברורות משמעויותיו המעשיות. כעת, כאמור, טוען משרד הבריאות כי המהלך מקשה על הרשות להתמודד עם המגפה.