רוחאני: איראן מעשירה היום יותר אורניום מאשר לפני הסכם הגרעין

הנשיא האיראני התייחס בטלוויזיה המקומית להסכם עם המעצמות שנחתם ב-2015 והוסיף כי "השנתיים האחרונות היו השנים הקשות ביותר מבחינה כלכלית מאז המהפכה במדינה"

נשיא איראן חסן רוחאני נואם בעצרת האו"ם
נשיא איראן חסן רוחאני נואם בעצרת האו"ם | צילום: רויטרס

נשיא איראן חסן רוחאני התייחב הבוקר (חמישי) להסכם הגרעין עם המעצמות ואמר בטלוויזיה האיראנית כי טהראן מעשירה היום יותר אורניום מאשר לפני חתימת הסכם הגרעין. כמו כן, הוסיף כי "השנתיים האחרונות היו הקשות ביותר מבחינה כלכלית מאז ההפיכה במדינה".

לכתבות נוספות בנושא >> 

רוחאני מאיים: "החיילים האירופאים באזור יכולים להיות בסכנה"

דיווח: טראמפ איים בהטלת מסים על אירופה אם לא תזהיר את איראן

"שתקנו מפחד": קומיקאית איראנית מבקרת את המשטר בפנים גלויות

חסן רוחאני לאחר הניצחון בבחירות 2013
חסן רוחאני לאחר הניצחון בבחירות 2013 | צילום: רויטרס

אתמול, רוחאני אמר במסגרת ריאיון בטלוויזיה האיראנית כי "חיילי ארה"ב לא בטוחים באזור היום, וחיילי אירופה עלולים להיות בסכנה מחר". כמו כן, הוא התייחס להסכם הגרעין ואמר כי "האיחוד האירופי צריך לקיים את התחייבויותיו תחת הסכם הגרעין שנחתם בשנת 2015. כל הצעדים שטהראן לקחה כדי לסגת מההסכם הם הפיכים, ההסכם לא מת. ארה"ב צריכה לחזור להסכם הגרעין של 2015 עם המעצמות".

עוד הוסיף רוחאני לתקוף את ארה"ב ואמר כי היא "הפכה את המזרח התיכון ללא בטוח, והיא צריכה להתנצל בפני טהראן על פשעיה הקודמים. ההצעה של בוריס ג'ונסון להחליף את הסכם הגרעין בעסקה אחרת עם טראמפ היא מוזרה, כי נשיא ארה"ב תמיד הפר הבטחות". כמו כן תקף את האיחוד האירופי ואמר כי הוא "נכשל בהתנהלותו כבלוק עצמאי, וצריך להתנצל בפני טהראן על הכישלון לקיים הבטחות".

דונלד טראמפ
דונלד טראמפ | צילום: רויטרס

בתוך כך, אמש דיווח עיתון ה"וושינגטון פוסט" כי כמה ימים לפני שמעצמות אירופה ביקשו לדון בהשבת הסנקציות על איראן, בעקבות הפרות הסכם הגרעין, נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ איים עליהן כי יטיל מסים בגובה 25% על תעשיית הרכב האירופית בארצות הברית, אם המדינות לא יזהירו את איראן מפני המשך הפרות ההסכם.

על פי הדיווח בעיתון האמריקני, בכירים אירופים ציינו כי האיום של טראמם רק סיבך את ההחלטה לגבי הבקשה להחזרת הסנקציות על טהראן. לדברי הבכירים, האיום של נשיא ארצות הברית כמעט ועצר את הבקשה, שכן הם חששו שאם האיום יודלף, ממשלות אירופה יצטיירו כ"בובות" של וושינגטון. "לא רצינו להראות חלשים, אז הסכמנו לשמור בסוד את האיום", אמר אחד הבכירים.