שר החוץ האיראני: "ישראל הימרה לא נכון כשפגעה במתקן בנתנז"

זריף התייחס במסיבת עיתונאים לפיצוץ במתקן להעשרת אורניום. לדבריו, אם יוכח שישראל האחראית לחבלה, "היא תתחרט על שנעשה והתגובה תגיע". "התקיפה רק תחזק את עמדתנו בשיחות הגרעין"

זמן צפייה: 05:37

שר החוץ של איראן, מוחמד ג'וואד זריף, אמר היום (שלישי) כי ישראל עשתה טעות קשה כאשר תקפה את מתקן להעשרת אורניום בנתנז וכי ארצו מתכוונת להגיב על הנעשה. לדברי זריף, "ישראל הימרה לא נכון כשפגעה במתקן בנתנז - הם (הישראלים) טוענים כי מה שאירע בנתנז זו פעולה שלהם. אם יוכח הדבר הרי שתהיה תגובה והם יתחרטו על מה שעשו".

את הדברים מסר זריף במסיבת עיתונאים שנערכה בטהראן בהשתתפות שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב. עוד הוסיף זריף כי "הישראלים חשבו שהתקיפה תחליש את היד שלנו בשיחות בשיחות הגרעין בווינה, אבל במקום זאת היא תחזק את העמדה שלנו, בעתיד הקרוב יוצבו צנטריפוגות מתקדמות יותר במתקן בנתנז".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

המטען הונח מראש, המתקן פונה: פרטים חדשים על הפיצוץ בנתנז

הממשלה אישרה: מערכת החינוך תיפתח במלואה אחרי יום העצמאות

"הזכיר לי אותי": המפגש המרגש בין אביב אלוש להורים השכולים

מוחמד זריף שר החוץ של איראן
מוחמד זריף שר החוץ של איראן | צילום: רויטרס

כזכור, אתמול פורסם בחדשות 13, כי הפיצוץ במתקן הגרעין בנתנז שבאיראן אירע כתוצאה ממטען חבלה שהוטמן מבעוד מועד סמוך לצומת המרכזי שממנו יוצאת אספקת החשמל כמעט לכל חלקי המתקן. המקרה אירע ב-4:00 לפנות בוקר, ובמקום היו יותר מ-1,000 בני אדם, משמרת מצומצמת מאוד. לאחר הפיצוץ, שמיד לאחריו החשמל הפסיק לעבוד, המתקן פונה לחלוטין מחשש למטעני חבלה נוספים. עובדי המקום ביצעו סריקה לשלילת מטענים נוספים.

במערכת הביטחון הישראלית נערכים לתגובה איראנית, אך מעריכים שהיא לא תתרחש בהכרח בזמן הקרוב. שר הביטחון בני גנץ, פנה אתמול ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, וביקש ממנו לחקור את ההדלפות בנושא פעילות ישראל נגד איראן. בשיחה עם כתבים צבאיים שערך אתמול בבסיס חיל האוויר בנבטים, התייחס להדלפות בנושא ולפרסומים על החבלה ישראלית במתקן בנתנז ואמר: "הפטפטת היא חמורה ביותר, קריצות העין וסיפורי המעשיות תחת גורמים במערב והקשקוש הזה - זה דבר חמור ביותר וזה פוגע באינטרסים של ישראל. אוודא בכל מקרה שתהיה חקירה בתוך מערכת הביטחון".