טרור בבירת נורבגיה: שני אנשים נורו למוות בבר של הקהילה הגאה

בסביבות השעה 1:00 שעון אוסלו החל חשוד ממוצא איראני לירות בשלוש זירות ופגע בכמה אנשים, שניים מהם מצאו את מותם. המשטרה המקומית עדכנה כי החשוד מוכר לשירותי הביטחון, וכי הירי נחקר כפעולת טרור. מצעד הגאווה שהיה אמור להתקיים היום בעיר בוטל. "מתקפה נוראה ומזעזעת על אנשים חפים מפשע"

זמן צפייה: 01:49

שני בני אדם נורו למוות הלילה (שבת) ו-19 נפצעו במועדון לילה וברחובות הסמוכים לו במרכז אוסלו, בירת נורבגיה. הירי התחיל בסביבות השעה 1:00 שעון מקומי בשלושה מקומות, כולל בר של הקהילה הגאה. חשוד בירי נעצר, ושני כלי נשק נתפסו, כך לפי המשטרה המקומית, שעדכנה כי החשוד, ממוצא איראני, מוכר לשירותי הביטחון, וכי הירי נחקר כפעולת טרור.

אירוע ירי באוסלו בירת נורווגיה
אירוע ירי באוסלו בירת נורווגיה | צילום: רויטרס

"ראיתי אדם מגיע עם תיק, מרים אקדח ומתחיל לירות", סיפר העיתונאי אולב רונברג מתחנת השידור הציבורי הנורבגית. "בהתחלה אנשים לא הבינו מה קורה, אבל אז הייתה פאניקה", סיפר עד ראייה נוסף, "הייתי בבר החיצוני כשזה קרה. רק שמתי לב שנורה ירייה, ונפגעתי מרסיס זכוכית. היו עוד ועוד ועוד יריות, אז ברחתי לתוך הבר הפנימי וניסיתי להביא איתי כמה שיותר אנשים".

אירוע ירי באוסלו בירת נורווגיה
אירוע ירי באוסלו בירת נורווגיה | צילום: רויטרס

היום היה אמור להתקיים באוסלו מצעד הגאווה השנתי, אך הוא בוטל. ראש ממשלת נורבגיה ג'ונאס גאהר סטואר כינה את האירוע "מתקפה נוראה ומזעזעת על אנשים חפים מפשע". שרת המשפטים הנורבגית, אמילי אנג'ר מהל, אמרה שהתקרית זעזעה את המדינה, והוסיפה כי "נורבגיה היא קהילת אמון שבה כולם צריכים להרגיש בטוחים בחוץ".