ארגון הבריאות העולמי מזהיר: "סיכון גבוה להתפשטות זן האומיקרון ברמה עולמית"

הארגון פרסם הודעה ל-194 המדינות החברות בה וציין כי לזן הקורונה החדש שהתפרץ באזור אפריקה הדרומית יש מספר רב של מוטציות. בקריאתו מפציר ארגון הבריאות העולמי למדינות לנקוט צעדים כדי להתמודד עם הזן החדש

המאבק בקורונה בלונדון
המאבק בקורונה בלונדון | צילום: רויטרס

ארגון הבריאות העולמי הזהיר היום (שני) כי ישנו "סיכון גבוה להתפשטות זן האומיקרון ברמה עולמית". האזהרה מגיעה על רקע התפשטות הזן בעולם וגילוי של עוד ועוד מקרים בכל יום. "ישנה סבירות גבוהה להתפשטות של זן האומיקרון ברמה העולמית.

"לאומיקרון יש מספר חסר תקדים של מוטציות בחלבון הספייק", נכתב בהודעת הארגון, "חלקן מדאיגות בשל ההשפעה על התחזיות של המגפה. נדרש עוד מחקר על מנת להבין טוב יותר כיצד מתנהג הזן עם החיסון. ייתכנו מקרי הדבקה גם של מחוסנים, אולם במידה קטנה יותר".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

סחר בנשים והתעללות מינית: משפטה של שותפתו של ג'פרי אפשטיין יוצא לדרך

"אנשים בסכנה מבלי לדעת": מאחורי הקלעים של ההחלטה על איכוני השב"כ

חייל הואשם בהטרדות מיניות – וצפוי לקבל 4 חודשי עבודות שירות

Dutch Health Authorities Find 61 Passengers Who Arrived From South Africa As Covid 19 Positive, In Amsterdam
שדה התעופה בהולנד בצל זן האומיקרון | צילום: רויטרס

בתוך כך, בריטניה הצהירה על כינוס פגישה דחופה של שרי הבריאות מטעם הארגון הכלכלי הבינלאומי G7, שאמורה להתקיים היום סביב סוגיית הווריאנט. ברקע הדברים, בריטניה פרסמה אתמול נוהלי בריאות חדשים, המחייבים עטית מסיכה בחנויות ובתחבורה הציבורית החל מהשבוע הקרוב.

בארצות הברית ד"ר אנתוני פאוצ'י, יועץ הקורונה של הבית הלבן, אמר הלילה כי הוא מאמין שהחיסונים יעילים כנגד האומיקרון - אך נדע זאת סופית רק בעוד כשבועיים. ד"ר פאוצ'י מסר לביידן כי הוא מאמין שהחיסונים הקיימים צפויים לספק מידה של הגנה מפני מקרים חמורים של הנגיף. הוא חזר והדגיש כי בוסטרים יספקו לדעתו את ההגנה החזקה ביותר מפני התפשטות הקורונה.

בינתיים, ברחבי העולם מחריפים צעדים כנגד הנגיף. יפן הודיעה אתמול על סגירת השמיים, והכריזה כי לא תכניס אזרחים זרים לשטחה. בצרפת התעורר חשד לשמונה מקרים של הווריאנט החדש, כשלפי מנהל הבריאות הכללי עדיין אין אישור לכך שאכן מדובר באומיקרון.

עמדה לבדיקת קורונה בנמל התעופה ברומא | צילום: רויטרס

מספר מדינות סגרו את גבולותיהן מפני מטיילים מדרום אפריקה, כאשר האיחוד האירופי, יפן, אוסטרליה, ארצות הברית, קנדה, רואנדה ועוד רבים אחרים - אוסרים על כניסת נוסעים ממדינות כמו דרום אפריקה, בוטסואנה, זימבבואה, נמיביה, לסוטו, אסווטיני, מוזמביק ומלאווי. מקרים ראשונים של וריאנט זוהו גם בקנדה.

נשיא דרום אפריקה סיריל רמפוזה, מסר אתמול כי ישנם דברים רבים על הווריאנט שאנחנו עוד לא יודעים, ולדבריו "במהלך השבועות הקרובים תהיה לנו הבנה טובה יותר על הווריאנט". לגבי העלייה בתחלואה במדינתו, אמר רמפוזה: "אחוז ההדבקה עלה משני אחוזים לתשעה בשבוע. זה לא הפתיע אותנו - מדענים הזהירו אותנו לגבי גל רביעי בדצמבר. יש לנו כמה דאגות לגבי האומיקרון, ויחד עם זאת יש לנו את הכלים כדי לשמור ולהגן על עצמנו. בשבועות הקרובים נדע אם אומיקרון גורם למחלה חמורה יותר".

People Queue Outside A Coronavirus Disease (covid 19) Vaccination Centre In Cape Town
קורונה בדרום אפריקה

בנוגע לחיסונים, אמר נשיא דרום אפריקה: "הערב אני קורא לכל אדם שעוד לא התחסן, ללכת להתחסן. החיסון הוא הדרך היעילה ביותר להתמודדות עם הנגיף ולהחזרת הכלכלה לשגרה. החיסון יעיל והוכח כעובד". במקביל, דרום אפריקה עדיין מחפשת חיסוני בוסטר לאוכלוסיות פגיעות במדינה. דרום אפריקה הכריזה כי לא תטיל הגבלות נוספות בשלב זה, בזמן שנשיא דרום אפריקה הביע אכזבה על האיסור של מספר מדינות לנסוע למדינות בשטחו.