היורשת: הכירו את "האחות אנדרה" בת ה-118 - כעת האישה המבוגרת בעולם

עם מותה של קאנה טנקה היפנית, הפכה הנזירה הישישה לוסיל רנדון הידועה גם כאחות אנדרה לאישה המבוגרת בעולם. רנדון כבר זכתה בתארים כמו האישה המבוגרת בצרפת ובאירופה ואת ימי הולדתה היא חוגגת עם קוקטייל יין פורט ושוקולד

זמן צפייה: 01:05

האחות אנדרה שמתגוררת בבית האבות בטולון שבצרפת בגיל 118, הפכה לאישה המבוגרת בעולם לאחר מותה של קאנה טנקה בשבוע שעבר, ומבלה את רוב ימיה בכיסא גלגלים, בעיוורון ובביקורים של בני משפחתה וצאצאיה הרבים.

הנזירה הישישה נולדה תחת השם לוסיל רנדון, בשנת 1904 בעיר אלס שבצרפת, וכבר הספיקה לזכות בכינויים "האישה המבוגרת בצרפת" ב-19 באוקטובר 2017, ו"האישה המבוגרת באירופה" ב-8 ביוני 2019.

Whatsapp Image 2022 04 25 At 1
האחות אנדרה בילדותה | צילום: מתוך ויקיפדיה

בשנה שעברה האחות אנדרה נמצאה חיובית לנגיף הקורונה, אך לא פיתחה סימפטומים ואף העידה על עצמה שאפילו לא הרגישה שחלתה. את יום הולדתה ה-118, שחל ב-11 בפברואר היא חגגה כהרגלה עם קוקטייל יין פורט ושוקולד.

קאנה טאנקה, האישה המבוגרת ביותר בעולם לשעבר, הלכה לעולמה בגיל 119 ביפן. היא נחשבה כאדם שחי הכי הרבה זמן בכדור הארץ, ועד לאחרונה הייתה במצב בריאותי יחסית טוב. טאנקה התגוררה בבית אבות, שם נהנתה ממשחקי קופסה, פתרון בעיות מתמטיקה, סודה ושוקולד. היא תכננה להשתמש בכיסא גלגלים כדי להגיע לאולימפיאדת טוקיו ב-2021, אך מגיפת הקורונה מנעה ממנה לעשות זאת.

קאנה נולדה ב-2 בינואר 1903, באזור דרום-מערב פוקואוקה בחבל קיושו שבמזרח הרחוק, באותה השנה שבה טסו לראשונה האחים רייט במטוס והמדענית מארי קירי הפכה לאישה הראשונה שזכתה בפרס נובל. בהיותה צעירה ניהלה טאנקה עסקים שונים, ביניהם חנות אטריות וחנות עוגות אורז. היא התחתנה עם הידאו טנאקה לפני מאה שנה, ב-1922, ילדה ארבעה ילדים, ואימצה את החמישי.