בכיר בצבא האמריקני מאשר: מנהיג דאע"ש חוסל - גופתו זוהתה

הגורם הביטחוני אמר ל"פוקס ניוז" כי לאחר בדיקות ביומטריות שנערכו, ניתן לומר בוודאות שאל-בגדאדי אכן נהרג בתקיפה האמריקנית בצפון סוריה. "מראה לטרוריסטים שלא יהיה להם מקלט"

זמן צפייה: 01:30

בכיר בצבא ארצות הברית אישר היום (ראשון) ל"פוקס ניוז" כי לאחר בדיקות ביומטריות שנערכו, גופת מנהיג דאע"ש אבו בכר אל-בגדאדי זוהתה, והוא אכן חוסל בתקיפה האמריקנית בצפון סוריה. לדבריו, "זה עלול לקחת זמן, אבל זה מראה לטרוריסטים שהם לא יהיו יכולים למצוא מקלט". בנוסף על כך, מפקד בארגון ג'יהאד מקומי ציין כי לצד גופתו של ראש ארגון הטרור נמצא הרוג נוסף, ששימש ככל הנראה כסגנו של אל-בגדאדי.

הגנרל הכורדי, מזלום עבדי, אישר גם הוא כי אל-בגדאדי חוסל, וציין כי המבצע היה משותף לכוחותיו ולאמריקנים בחמש השנים האחרונות. "תודה לכל מי שהשתתף במשימה האדירה הזאת", אמר.


הבוקר דווח כי מנהיג ארגון המדינה האסלאמית חוסל בפעילות של הצבא האמריקני בצפון סוריה, שבה נהרגו תשעה פעילי ארגון הטרור. הנשיא דונלד טראמפ צייץ בחשבון הטוויטר שלו כי "משהו מאוד גדול קרה עכשיו", והוא צפוי למסור "הצהרה חשובה" לתקשורת בשעה 15:00 לפי שעון ישראל. עם זאת, מהבית הלבן לא נמסרו פרטים נוספים לגבי תוכן ההצהרה, וטרם ברור למה התכוון הנשיא בציוץ שלו.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

בכיר בפנטגון: "אריות הים" הוצנחו – וחיסלו את מנהיג דאע"ש

חיסול אל-בגדאדי לא יפגע בפעילות דאע"ש במזרח התיכון • פרשנות

רה"מ: דברי הרמטכ"ל ושלי הם לא ספין – אלא שיקוף המצב

אבו בכר אל-בגדאדי, מנהיג דאע''ש
אבו בכר אל-בגדאדי, מנהיג דאע''ש | צילום: רויטרס

בתוך כך, בכיר בפנטגון אמר לערוץ "אל-חורה" כי בדיקות ה-DNA אישרו שמנהיג ארגון הטרור אכן נהרג. הבכיר הוסיף כי המבצע בצפון סוריה בוצע על ידי יחידת הקומנדו האמריקנית "אריות הים", שהוצנחה במקום, בעזרת ה-CIA ששיתף פעולה עם "מנגנון ביטחוני מקומי".

בכיר במודיעין העיראקי אמר לערוץ סקיי-ניוז בערבית: "חשפנו את מיקומו של אל-בגדאדי לאחר שהצלחנו לעצור גבר ואישה עיראקיים שהיו חלק מהמעגל הפנימי שלו. מסרנו לארה"ב קואורדינטות מדויקות בנוגע למיקומו של אל-בגדאדי".

תיעוד מהמקום שבו נטען כי חוסל אבו בכר אל-בגדאדי
תיעוד מהמקום שבו נטען כי חוסל אבו בכר אל-בגדאדי | צילום: חדשות 13

מדיווחים בערוץ "אל-מיאדין" הלבנוני עולה כי פעולת החיסול תוכננה לצאת לפועל לפני חמישה ימים, אך נדחתה שלוש פעמים בגלל שבמקום נמצאו נשים וילדים. עוד דווח בערץ כי אל-בגדאדי היה בדרכו להימלט לעבר הגבול ושהה באידליב שבצפון סוריה כהכנה לבריחתו.

לפי הדיווחים השונים, אל-בגדאדי נהרג בזמן שניסה להפעיל מטען נפץ שנשא על גופו. לפי NBC, התקיפה כללה ירי מהאוויר, באמצעות מסוקים, מטוסי קרב ומל"טים. עוד דווח כי הצבא האמריקני פתח באש מהאוויר, ואז נחת ואסף מודיעין.

תיעוד מהמקום שבו נטען כי חוסל אבו בכר אל-בגדאדי
תיעוד מהמקום שבו נטען כי חוסל אבו בכר אל-בגדאדי | צילום: STEP NEWS

מקור ביטחוני בעיראק מסר לסוכנות הידיעות העיראקית הרשמית כי בפעולה נהרג גם עזואן א-ראווי, דמות ביטחונית בכירה בדאע"ש ומקורב לאל-בגדאדי.

מנהיג הכוחות הכורדים בסוריה רמז בציוץ בחשבון הטוויטר שלו כי ארצות הברית שיתפה פעולה עם כוחותיו בעת המבצע. לדבריו, "המבצע ההיסטורי המוצלח יצא לפועל בזכות שיתוף פעולה בין יחידות המודיעין". גם שר הביטחון הטורקי התייחס למבצע וציין כי הרשויות בטורקיה היו מתואמות והעבירו מידע לצבא האמריקני לפני התקיפה.

תיעוד מהמקום שבו נטען כי חוסל אבו בכר אל-בגדאדי
תיעוד מהמקום שבו נטען כי חוסל אבו בכר אל-בגדאדי | צילום: STEP NEWS