סקרים: בית המלוכה הבריטי עדיין רלוונטי, החתונה העלתה את המורל

כמעט 70% מהבריטים משוכנעים שבית המלוכה רלוונטי לחיים היום בבריטניה. 60% מנתיני הוד מלכותה חושבים שבית המלוכה משפר את תדמית בריטניה בעולם, ורובם מאמינים שבריטניה תהיה מדינה גרועה יותר בלעדיו. מדובר בשיפור ניכר לעומת ימי השפל לאחר מותה של דיאנה ב-1997

המלכה אליזבת' | צילום: אימג' בנק / Getty Images

(1:23 דקות)

אי אפשר היה שלא להבחין באהדה העצומה שרחשו רבבות מתושבי בריטניה, שהגיעו לצפות בויליאם וקייט, למשפחת המלוכה. ערב החתונה נערכו סקרי דעת קהל בנוגע למעמד בית המלוכה מבחינתו של העם האנגלי, והם שופכים מעט אור על מצבה ההפכפך של המשפחה.

בניגוד לחמיצות של גורמים אנטי מלוכניים, כמעט 70% מהבריטים משוכנעים שבית המלוכה רלוונטי לחיים היום בבריטניה. שלושה מכל ארבעה בריטים גם מסכימים שהחתונה העלתה את המורל, השפוף במיוחד מאז המשבר הכלכלי.

60% מנתיני הוד מלכותה חושבים שבית המלוכה משפר את תדמית בריטניה בעולם. רובם מאמינים שבריטניה תהיה מדינה גרועה יותר ללא בית המלוכה, לעומת מיעוט שחושב שיש להיפטר מהמוסד הזה. מדובר בשיפור ניכר לעומת ימי השפל לאחר מותה של הנסיכה דיאנה ב-1997.

באשר לעתיד, סקר שנערך על ידי ה"גרדיאן" מספק חדשות טובות לזוג הטרי. למעלה ממחצית מהנשאלים חושבים שהכתר צריך לדלג דור, מעל ראשו של יורש העצר, הנסיך צ'ארלס, ולעבור ישירות מהמלכה אליזבת' לנכד, הנסיך ויליאם. עם זאת, על פי הערכות, המלכה לא תסכים לדילוג שכזה, ו-ויליאם יקבל את הכתר רק בסביבות שנות ה-60 לחייו.

לבסוף, 90% מהבריטים מאמינים שבית המלוכה ישרוד ב-10 השנים הקרובות לפחות. לעומת זאת, פחות מ-60% מאמינים שהוא יתקיים בעוד 50 שנה. ובכל זאת, גם כאן נרשם שיפור משמעותי מאז ימי השפל של בית המלוכה.

צפו בתמונות מהחתונה »

טקס החתונה: כשוויליאם וקייט אמרו "איי דו" »

השמלה נחשפה: קייט בחרה בעיצוב של אלכסנדר מקווין »

סיקור מיוחד - בריטניה מאוהבת »