דיווח מיוחד מגואם: העולם במתח - אך באי האקזוטי לא מתרגשים מקים

בעוד העולם עוקב אחר הצהרותיו של שליט קוריאה הצפונית, התיירים ותושבי אי החסות האמריקני לא נבהלים: "אנחנו רגילים לאמירות של קים ג'ונג-און". ההתפתחויות האחרונות מראות שכנראה הם צודקים - ההתבטאויות המנהיגים מעידות על צינון מסוים במתיחות, בעוד הקהילה הבינלאומית דוחפת לפתרון דיפלומטי

תיירים רוחצים בחוף באי גואם
תיירים רוחצים בחוף באי גואם | צילום: רויטרס

בעוד שבשבוע האחרון העולם עקב בדריכות אחר האיומים של קים ג'ונג און, שליט קוריאה הצפונית, כי הוא ישגר טילים אל עבר האי גואם, הנמצא תחת חסות אמריקנית, תושבי האי עצמו והתיירים שבו לקחו את הדברים בערבון מוגבל.

"אנו רגילים לאמירות של קים", מספרים התיירים שממלאים את רצועת החוף ואת חדרי המלונות, גם בימים אלו. תעשיית התיירות היא חיונית עבור גואם, שמהווה מעין מפלט בסגנון יוון עבור תושבי קוריאה הדרומית, סין ויפן. הם מעידים כי הם רגילים לחיים תחת איום מסוים מצד קוריאה הצפונית ולא שינו את תוכניותיהם לחופשה - הם סומכים על הצבא האמריקני.

>> המתיחות בחצי האי הקוריאני - כתבות נוספות:

טראמפ: "קים קיבל החלטה חכמה לא לתקוף, אחרת הייתה קטסטרופה"

קים וטראמפ בקרב מצמוצים: המשבר בחצי האי הקוריאני טרם הסתיים

קוריאה הצפונית: "נבחן את פעולותיה של ארה"ב לפני שנתקוף"

גם המקומיים, 150 אלף תושבי גואם, בנוסף לחיילי צבא ארה"ב המוצבים באי, גם אם העידו שיעזבו, נשארו. השגרה ניצחה. אמירתו מאתמול (שלישי) של קים ג'ונג-און כי מדינתו "תבחן את פעולותיה של ארצות הברית" לפני תקיפה, הוכיחו כי התיירים והמקומיים צדקו. עם אמירה זו, ותגובתו של טראמפ כי "קים קיבל החלטה חכמה לא לתקוף, אחרת הייתה קטסטרופה", נדמה שפתרון צבאי לסכסכוך, שרבים חשו שהוא בלתי נמנה, הולך ומתרחק.

חוף תיירותי ריק מאדם באי גואם
חוף תיירותי ריק מאדם באי גואם | צילום: רויטרס

הקהילה הבינלאומית גם כן מפעילה לחץ בכיוון פתרון דיפלומטי. ארצות הברית וקוריאה הדרומית אמורים לקיים תרגיל צבאי גדול ביום שני הבא, אך קולות נשמעים מרחי העולם בבקשה לשקול מחדש את המועד. שרי החוץ הרוסי והסיני, סרגיי לברוב ו-וואנג יי, שניהם הביעו את עמדתם כי יש צורך להסתפק בסנקציות על קוריאה הצפונית ולהתרחק מאופציה צבאית. לברוב אף אמר: "מוצו כל האפשרויות של חנק כלכלי".

יחד עם זאת, גם אם סבב המתיחות הנוכחי נפתר באופן זמני, או נמצא בדרך לפיתרון, הבעיה הבסיסית טרם נפתרה. קים ג'ונג-און עדיין נחוש בדעתו לקדם את תוכנית הגרעין שלו ולהגיע לאפשרות של איום בליסטי על ארצות הברית. הנשיא טראמפ יצטרך להחליט במוקדם או במאוחר אם הוא מוכן להשלים עם איום שכזה. כאשר יום זה יגיע, ייתכן מאוד שהסנקציות והאיומים לא יספיקו.

בסיס חיל האוויר של הצבא האמריקני באי גואם
בסיס חיל האוויר של הצבא האמריקני באי גואם | צילום: רויטרס