אזרח צפון קוריאני שברח: "קים מפחד יותר שאנשים יגלו מה קורה בעולם ממתקפה צבאית"

רוחות המלחמה ממשיכות לנשב בחצי האי הקוריאני. הדור הצעיר פחות מוטרד ממלחמה עם הצפון, בעוד הדור הוותיק יותר מודאג: "אני מתחיל לאבד תקווה". אזרח צפון קוריאני שנמלט לדרום אומר: "קים חינך את אזרחיו להילחם למענו עד המוות"

דרום קוריאני מודאג מהמשבר בחצי האי
דרום קוריאני מודאג מהמשבר בחצי האי | צילום: חדשות 10

פחות משעה נסיעה צפונה מסיאול מתחילים לראות את גדר הגבול, קו הגבול הצבאי האחרון בין המדינות.  מעבר הגבול הזה הפך להיות מוקד עלייה לרגל לדרום קוריאנים, כאן הם מביעים את התקווה לאיחודה של קוריאה, לאיחוד עם אחיהם מצפון.

"יום אחד שתי הקוריאות יתאחדו, כך אני מאמינה, ומשפחת קים תתפרק כי דיקטטורה לא יכולה להימשך זמן רב כל כך", אמרה אתמול (שני) מינג יונג צ'אנג, מורה לאנגלית בקוריאה הדרומית.

לכתבות נוספות בנושא:

דיווח: הטילים החדשים של קוריאה הצפונית - מרוסיה ומאוקראינה

ארה"ב: מכינים אופציות צבאיות נגד קוריאה הצפונית למקרה של כישלון הסנקציות
המתיחות בחצי האי הקוריאני - תושבי סיאול לחדשות 10: "פוחדים יותר מטראמפ מאשר מקים"

בולט כאן ההבדל בין הדור הצעיר שלא חושש ממלחמה עם הצפון, לבין אנשי הדור הוותיק אלו שחוו על בשרם את זוועות מלחמת קוריאה בנות החמישים, ונשמעים הרבה פחות בטוחים שהכל יסתיים ללא מלחמה הפעם. "אנחנו תמיד חרדים מקים ג'ונג און, אני מתחיל לאבד תקווה", אומר אזרח מקומי מבוגר.

המשטר הרודני של שושלת קים מונע כל אפשרות של אזרחיה לעבור אל הדרום, אבל יש כאלה שמצליחים לברוח. קן אום ברח מצפון קוריאה לפני 7 שנים. והוא מספר על החיים שם. "בקוריאה הצפונית שוטפים לאזרחים את המוח לסגוד למשפחת קים כבר מגן הילדים. במצב הזה אזרחי צפון קוריאה לא יכולים לחולל מהפכה", מספר אום.

"קים חינך את אזרחיו להילחם למענו עד המוות. במקום אפשרות צבאית ארה"ב ודרום קוריאה צריכות לספק להם שידורים בלווין. הוא מפחד יותר שאנשים יגלו מה קורה בעולם החיצון מאשר ממתקפה צבאית", הוא מוסיף.

צילום: רויטרס

על רקע המשבר עם צפון קוריאה שסופו לא נראה עדיין באופן הגיע לסיאול הרמטכ"ל האמריקני, ואמר כי האופציה הצבאית עדיין על השולחן אם ייכשלו הסנקציות, אך האופציה הדיפלומטית נותרה האופציה המועדפת על ארצות הברית לפתרון המשבר.

בינתיים בגואם, שאוימה על ידי קוריאה הצפונית בתקיפה בשל הבסיסים האמריקניים המצויים בשטחה, הרשויות מייעצות לתושבים כיצד להתכונן למקרה הגרוע מכל. שליח CNN דיווח לחדשות 10 כי אין סימנים לפאניקה בקרב התושבים, אך ישנם סימנים ניכרים ומובנים של דאגה. "זה משוגע. כולם פה מתנהגים כאילו זו לא בעיה, אבל אני חושב שזו בעיה ענקית עבורנו", אומר תושב האי ויקטור בילון.