המתיחות בחצי האי הקוריאני - תושבי סיאול לחדשות 10: "פוחדים יותר מטראמפ מאשר מקים"

במהלך שיחה עם שליח חדשות 10, הביעו תושבי הבירה הדרום קוריאנית חשש מאיומיו של הנשיא האמריקני הנוגעים למהלומה צבאית נגד קוריאה הצפונית. "אנחנו צריכים להיות מוכנים לאפשרות שטראמפ יפתח במלחמה מונעת", אמר אחד מהם

מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און ונשיא ארה"ב דונלד טראמפ | צילום: רויטרס

הקהילה הבינלאומית מודאגת מהמתיחות ההולכת וגוברת בין ארצות הברית לקוריאה הצפונית ומקווה שאולי דווקא ערוצים חשאיים בין וושינגטון לפיונגינאג יצליחו להנמיך את הלהבות.

במדינות השכנות לא לוקחים סיכונים, ביפן, בקוריאה הדרומית ובאי גואם, ממשיכים להערך לתרחיש הקיצון של עימות צבאי. תושבי סיאול מנסים לשדר שגרה, אבל הביעו חשש מדברים שאמר הנשיא האמריקני דונלד טראמפ.

>> לכתבות נוספות בנושא

כיצד הפך האי האקזוטי גואם ליעד לאיומי קוריאה הצפונית?

שיר של אש וזעם: 70 שנים של איבה בין שני צדי האוקיינוס

הבית הלבן: טראמפ ושי הסכימו - מחויבים לפירוק גרעיני בקוריאה הצפונית

התושבים טענו בפני חדשות 10 כי הם רגילים ל"רטורקיה המפחידה" של קים ג'ונג און, אבל לא לנשיא אמריקני שמסלים את המצב. "למעשה, אנחנו לא מפחדים מקוריאה הצפונית, אבל אנחנו צריכים להיות מוכנים לאפשרות שטראמפ יפתח במלחמה מונעת", מספר דונג לי.

ביומיים האחרונים התקיים פסטיבל המוזיקה K-Pop בקוריאה הדרומית, סמוך לגבול עם קוריאה הצפונית, בסימן קריאה לשלום. המופעים נערכים בכל שנה בקרבת שטח המפורז החוצה בין שתי המדינות. בתוך כך, באי גואם התקיימה תפילה למען שלום.

מואב ורדי מדווח מסיאול
מואב ורדי מדווח מסיאול | צילום: חדשות 10

הרמטכ"ל האמריקני ג'וזף דנפורד נמצא כעת בביקור במפקדה של הכוחות האמריקנים באוקינוס השקט, אבל אין סימנים להכנות אמריקניות מעשיות למכה צבאית. גם בממשל האמריקני מנמיכים את הטון ומדברים על הפעלת לחץ על סין בתקווה שהיא תתווך בפתרון למשבר.

דונלד טראמפ, שוחח אתמול בטלפון עם נשיא סין, שי ג'ינפינג, בנוגע לנושא. "טראמפ ושי חזרו שוב על מחויבותם ההדדית לפירוק גרעיני בחצי האי הקוריאני", נמסר בהודעת הבית הלבן. בוושינגטון הוסיפו כי השניים הסכימו כי קוריאה הצפונית צריכה לעצור את ההתנהגות הפרובוקטיבית והמסלימה שלה, וכי החלטת מועצת הביטחון של האו"ם על סנקציות נגד הקוריאנים הייתה חשובה.

בתקשורת הסינית לעומת זאת טענו כי נשיא המדינה קרא "לצדדים הרלוונטיים" להפגין איפוק. על פי הסינים, שי אמר לטראמפ כי דרוש פתרון בדרכי שלום: "שמירה על מצב של שלום בחצי האי הקוריאני היא אינטרס משותף של סין וארצות הברית".