סערת האנטישמיות בהונגריה: "מוציאים את הטיעון האנטישמי כשלא מסכימים עם הממשלה"

דובר ממשלת הונגריה הכחיש את הטענות לאנטישמיות במסע ההסברה נגד איל ההון היהודי, שאותו נמנע נתניהו מלגנות: "אין לכך כל קשר למוצא או לדתו של אדם, מדברים על הפעילות שלו". מחר ייפגש ראש הקהילה היהודית עם נציגי משרד החוץ בניסיון לפתור את המשבר

דמותו של ג'ורג' סורוס מסע ההסברה בהונגריה שהאושם באנטישמיות | צילום: חדשות 10

לאחרונה העלתה ממשלת הונגריה מסע הסברה שנושא את דמותו של איל ההון היהודי ג'ורג' סורוס. אנשי הקהילה היהודית התרעמו על הרמיזות האנטישמיות, שהתבטאו במהרה בכתובות גרפיטי על גבי השלטים.

דובר הממשלה, זולטאן קובאץ', מכחיש את ההאשמות האלה. "תמיד עולות האשמות פוליטיות של אנטישמיות כשלא מסכימים עם מה שהממשלה עושה", אמר לכתב חדשות 10, "אין לכך כל קשר למוצא או לדתו של אדם, אנחנו מדברים בקמפיין על המעשים והפעולות שלו. זה מגוחך לגמרי, לאנשים שמנסים להראות שמדובר באנטישמיות יש היגיון מעוות".

>> לכתבות נוספות בחדשות 10:

סקר חדשות 10: אחרי בחירת גבאי - העבודה מזנקת, לפיד וכחלון נחלשים

השתלטות על אונייה בלב ים: תיעוד תרגיל של שייטת 13

שנה לאחר תיעוד סיפורה הקשה - סבטלנה נרצחה בשדרות

ראש הממשלה נתניהו עורר סערה ואכזבה מצד אנשי הקהילה היהודית בבולגריה, לאחר שנמנע מלגנות את מסע ההסברה. "איך אני יכולה לתמוך בהנהגת הליכוד שאכזבה את תומכיה שלה?", אמרה בולגרקה פלקו, חברת הקהילה היהודית במדינה. ראש הקהילה היהודית של בולגריה ייפגש מחר עם אנשי משרד החוץ בירושלים בניסיון לפתור את המשבר.