יהודי הונגריה תוקפים את תגובת נתניהו נגד סורוס: "חשים בושה מהתנהלותו"

הודעת רה"מ, שמתנערת מתגובת משרד החוץ אודות הקמפיין של אורבן נגד איל ההון היהודי הונגרי, מעוררת זעם בקרב הקהילה היהודית במדינה. "התמונות שפורסמו דומות לתקופה הנאצית", אמרו לחדשות 10, "ראש ממשלת ישראל לא יודע מה אנחנו חשים" • שליחנו בבודפשט מדווח

המיליארדר האמריקני ג'ורג' סורוס | צילום: חדשות 10 צילום מסך

הסערה בהונגריה: במהלך השבת האחרונה פרסם שגריר ישראל במדינה הודעה, הקוראת לממשלה ההונגרית להפסיק את המסע נגד איל ההון היהודי, ג'ורג' סורוס, בשל טענות לאנטישמיות. אלא שפחות מיממה לאחר מכן, ראש הממשלה נתניהו הורה למשרד החוץ להוציא הודעת תגובה שונה בתכלית, שדווקא תוקפת את סורוס.

גורמים בקהילה היהודית בהונגריה זעמו בפני חדשות 10 על פניית הפרסה שביצעה ישראל. הם מדברים על הקמפיין הזה כמקרה אנטישמיות מובהק, של תיאור יהודי, במקרה הזה סורוס, כתאב בצע. "נתניהו טעה, אנחנו חשים בושה מהתנהלותו", טענו.

>> לכתבות נוספות במדור "בעולם":

הסיפור הסודי של ג'יי קיי רולינג שנכתב על שמלת מסיבות

הישראלי שנעצר בתאילנד הובהל לביה"ח: "לא ברור מה מצבו"

תיעוד ראשון: "נשות הניחומים" של החיילים היפנים ממלה"ע ה-2

 

הרב שמואל רנדוטי, רב הקהילה המסורתית בהונגריה
הרב שמואל רנדוטי, רב הקהילה המסורתית בהונגריה | צילום: חדשות 10

"אנחנו לא בעד סורוס, ולא בעד הביקורת שלו על ישראל", הוסיפו אותם גורמים, "אבל ראש ממשלת ישראל לא יודע מה אנחנו חשים, ואת הפחד שלנו מהאנטישמיות שהקמפיין הזה מלבה". בעוד שבוע יגיע נתניהו להונגריה, ולא מן הנמנע שזוהי העובדה שהוא תוקף את סורוס, לצד נטייתו הפוליטית שמאלה, ואולי גם הביקורת החריפה מצד הימין בישראל על התגובה הראשונה של משרד החוץ.

אלא שליהודי הונגריה, כאמור, זה לא משנה. "התמונות האלו ממש דומות לתקופה הנאצית", אמר הרב שמואל רנדוטי, רב הקהילה המסורתית במדינה, "יש פה פרצוף עם אף גדול, אזניים גדולות. חלק מהתמונות של סורוס אפילו הונחו בכניסה לרכבת כדי לדרוס אותם, ועל אחת מהן לפחות נכתב 'יהודי מסריח'".