הקבוצה הישראלית שנתקעה על הר בגיאורגיה חולצה בשלום

כיומיים לאחר שארבעה נערים ישראלים, חברי חוג סיור בישראל, נתקעו על ההר, הם חולצו בהצלחה על ידי מסוק שהגיע לאזור בו הם שהו. הצעירים נתקעו על ההר ללא מים ואוכל, ושידרו אותות מצוקה דרך טלפון לווייני בו החזיקו. "זו חבורה מאוד רצינית ואחראית", אמר אביו של אחד הנערים

גיאורגיה
גיאורגיה | צילום: רויטרס

קבוצת הנערים הישראלית שנתקעה שלשום (חמישי) על הר בגיאורגיה חולצה בשלום, כשכל ארבעת חבריה בריאים ושלמים.

ארבעת הצעירים, חברי חוג סיור בישראל, חולצו על ידי מסוק של חברת "מגנוס איתור וחילוץ" שהגיע לאזור בו הם נתקעו, אך מכיוון שהם היה במקום בו לא היה ניתן לנחות הם נאלצו לעבור נחל סמוך, בו נחת בסופו של דבר המסוק - שהמריא בהמשך למקום מבטחים.

>> כתבות נוספות בחדשות 10:

יעלון על פרשת הצוללות: "העדפתי את ההתנגשות מול העיסקה על פני הכיסא"

פרסום ראשון: בנו של קצין משטרה בכיר נעצר בחשד למעורבותו בקטטה

הטרנסנג'נדר הבריטי הראשון שנכנס להיריון ילד את בתו: "היא נפלאה, אני בר מזל"

הצעירים נקלעו למזג אוויר סוער שכלל שיטפונות ורוחות, באחד האזורים ההרריים בגיאורגיה. הם נתקעו על ההר ללא מים ואוכל, והצליחו לשדר אותות מצוקה באמצעות טלפון לווייני שהיה ברשותם. חברת הביטוח שלהם הצליחה ליצור קשר עם חברת חילוץ מקומית ששלחה לעברם צוות, אך גם הם נתקעו בדרכם אל הישראלים.

משרד החוץ אמרו אתמול כי בעקבות התערבות חברת הביטוח הם לא יצטרכו לסייע, אך המשרד והשגרירות הישראלית במדינה הייתה בכוננות למקרה והם היו מתבקשים לעזור. "מדובר בחבורה מאוד רצינית ואחראית, אני מניח שבסוף הכל יסתדר", אמר צור פלדמן, אביו של אחד המטיילים שנלכדו על ההר, לפני חילוצם.

אות מצוקה שנשלח מקבוצת נערים שאבד עמם הקשר, לאחר שנקלעו למזג אוויר סוער על הר בגיאורגיה
אות מצוקה שנשלח מקבוצת נערים שאבד עמם הקשר, לאחר שנקלעו למזג אוויר סוער על הר בגיאורגיה | צילום: ללא קרדיט