משטרת ניו יורק פתחה בחקירה: חשד להשחתת מצבות בבית עלמין יהודי

בארצות הברית נבדק החשד על חילול של בית עלמין יהודי נוסף במדינת ניו יורק. אם אכן מדובר בוונדליזם, זהו המקרה הרביעי בשבועות האחרונים בו מושחתים בתי קברות יהודיים ברחבי ארה"ב. לפי דיווחים, מצבות רבות הושחתו והופלו לאדמה בבית העלמין "וושינגטון"

בית עלמין יהודי בניו יורק שחולל
בית עלמין יהודי בניו יורק שחולל | צילום: טוויטר

משטרת ניו יורק פתחה הלילה (ראשון) בחקירה לאחר שבבית העלמין היהודי "וושינגטון" שבברוקלין נמצאו מספר מצבות לאחר שהושחתו.

דובר משטרת ניו יורק אמר כי למחלקת פשעי השנאה במשטרה נודע על מצבות שהושחתו והופלו בבית העלמין היהודי "וושינגטון" בברוקלין שבניו יורק, ושהם פתחו בחקירה כדי לבדוק האם מדובר באירוע על רקע אנטישמי. חבר בית המחוקקים היהודי דב היקינד אמר כי הוא בקשר עם המשטרה המקומית ושהוא צפוי להגיע במהלך היום למקום כדי לראות את הנזק שנגרם למצבות.

>> כתבות נוספות בנושא:

האנטישמיות בארה"ב: לראשונה - נעצר חשוד באיומי סרק על המצאות פצצות

המשרד לביטחון פנים האמריקני: מוכנים לסייע בהגנה על מרכזים יהודיים

עוד מקרה אנטישמי בארה"ב? מצבות הופלו בבית קברות יהודי בניו יורק

בית עלמין יהודי בניו יורק שחולל
בית עלמין יהודי בניו יורק שחולל | צילום: טוויטר

בשבועות האחרונים בוצעו מספר מעשי ונדליזם בבית קברות יהודיים ברחבי ארצות הברית. ביום חמישי האחרון נמצאו בבית עלמין ברוצ'סטר, גם הוא במדינת ניו יורק, מצבות רבות שהופלו מעל הקברים, אך לא הושחתו מעבר לכך. בנוסף, ברחבי המדינה התקבלו דיווחים על כך שבמרכזים יהודיים רבים התקבלו טלפונים שאיימו על פצצות באותם מקומות. אדם החשוד באיום על שמונה מרכזים קהילתיים יהודיים נעצר בשבוע שעבר, מקרה המעצר הראשון בגל האנטישמיות הקשה שפוקד את ארצות הברית.

עדויות רבות של יהודים שקיבלו שיחות מאיימות, הצביעו על דפוסים חוזרים ונשנים בנוגע לאופי השיחות. בין השאר נטען כי לרוב מעוותים המתקשרים את קולם, ומנסים לטשטש את האפשרות להתחקות אחר עקבותיהם. בנוסף העידו על משפטים קשים מאוד נגד יהודים שנאמרים בשיחות הללו, לבד מהאיומים להנחת פצצות.

המשרד לביטחון הפנים האמריקני הודיע בשבוע שעבר כי הוא הציע סיוע לקהילות היהודיות במדינה על רקע גל איומי הסרק על פצצות במרכזים יהודיים. השר לביטחון הפנים האמריקני, ג'ון קלי, אמר כי בשל אופי האיומים על מרכזי הקהילה היהודית, הוא הורה לאנשיו להגביר את התמיכה והסיוע לקהילות יהודיות ברחבי המדינה.

נשיא האמריקני דונלד טראמפ נאם בשבוע שעבר בפעם הראשונה בפני הקונגרס האמריקני, וגינה את מעשי האנטישמיות במדינתו. "האיומים האחרונים על המרכזים היהודיים והוונדליזם בבתי הקברות היהודים, מזכירים לנו שאולי אנו אומה שמחולקת בדעותיה אבל אנו מדינה מאוחדת שמגנה שנאה ורשע בכל צורה אפשרית", אמר טראמפ.

"האיומים האחרונים על המרכזים היהודיים והוונדליזם בבתי הקברות היהודים, כמו גם הירי בקנזס סיטי, מזכירים לנו שאולי אנו אומה שמחולקת בדעותיה אבל אנו מדינה מאוחדת שמגנה שנאה ורשע בכל צורה אפשרית", הוסיף הנשיא האמריקני.

בית עלמין יהודי בניו יורק שחולל
בית עלמין יהודי בניו יורק שחולל | צילום: טוויטר