האנטישמיות בארה"ב: שמונה מרכזים יהודיים פונו בשל התרעות על פצצות

שמונה מרכזים קהילתיים יהודיים באלבמה, פנסילבניה, פלורידה, וירג'יניה, אינדיאנפוליס וצפון קרוליינה פונו לאחר שהתקבלו התרעות על פצצות. ילדים באזור נשלחו הביתה מהגנים

המרכז היהודי באלבמה שפונה בעקבות התרעה על פצצה
המרכז היהודי באלבמה שפונה בעקבות התרעה על פצצה | צילום: WVTM13

הגל האנטישמי בארה"ב לא שוכך: שמונה מרכזים יהודיים באלבמה, פלורידה, פנסילבניה, צפון קרוליינה, אינדיאנפוליס ו-ווירג'יניה פונו היום (שני) בשל התרעות על פצצות.

כמו כן נשלחו ילדים באזור לביתם מגני הילדים. יחידות משטרה הגיעו למרכזים הקהילתיים ובודקות את מקור ההתרעות.

לכתבות נוספות על גל האנטישמיות:

תקרית אנטישמית נוספת בארה"ב: עשרות מצבות הושחתו בבית קברות בפילדלפיה
"נילחם עד שטראמפ יודח": בקהילה היהודית חוששים מגל האנטישמיות
האנטישמיות בארה"ב: צלבי קרס רוססו על רכבים ומבנים בניו יורק

 

תקרית זו מתווספת למספר אירועים אנטישמיים בארה"ב בשבועות שמאז עליית טראמפ לשלטון. אתמול בית הקברות היהודי "הר הכרמל" בעיירה וויסינומינג בפילדלפיה הושחת ועשרות מצבות בו הופלו.

מצבות שהושחתו בבית עלמין בפילדלפיה
מצבות שהושחתו בבית עלמין בפילדלפיה | צילום: ABC

בשבוע שעבר אירע מקרה נוסף מסוג זה בו מעל 150 מצבות הושחתו בבית העלמין היהודי בעיירה סנט לואיס שבמדינת מיזורי. מקרה אנטישמיות נוסף אירע שלשום בבית ספר ב"אורצ'רד פארק" שבמדינת ניו יורק בו רוססו צלבי קרס על מבנים ורכבים. המשטרה החלה בחקירת נסיבות המקרה, ועל פי הדיווחים הנזק נאמד באלפי דולרים.

אנשי הקהילה היהודית נותרו מזועזעים בעקבות האירועים האחרונים ורבים מהם מאוד מוטרדים ומאשימים את הנשיא דונלד טראמפ בכך שאינו מונע את האלימות. "הלב שלי נשבר", מספרת לחדשות 10 ג'ודי, שקרוביה קבורים בבית הקברות בסיינט לואיס. "יש לנו נשיא מנותק ואני אלחם עד שהוא יודח מתפקידו", היא מוסיפה.

בבית הלבן גינו את גל המתקפות על המרכזים היהודיים. בהודעה רשמית מוושינגטון נכתב: "לשנאה ולאלימות אין מקום במדינתו". סגן הנשיא, מייק פנס, גינה את המעשים בחריפות: "אין מקום בארצות הברית לשנאה או מעשים של גזענות, אלימות ואנטישמיות", אמר.