צרפת: שני חמושים פרצו לכנסייה, חטפו חמישה בני ערובה - והרגו כומר בן 84

שני חמושים בסכינים פרצו לכנסייה בעיר רואן שבצפון צרפת, חטפו חמישה אנשים, ושיספו את גרונו של הכומר. המשטרה פרצה למקום וירתה למוות בחמושים. נזירה שנמלטה העידה: הכומר אולץ לכרוע ברך לפני שנרצח. דאע"ש קיבל אחריות: "המטרה - פגיעה במדינות הקואליציה הצלבניות". חשוד במעורבות נעצר

כנסייה בצרפת בה נלקחו בני ערובה
כנסייה בצרפת בה נלקחו בני ערובה | צילום: ללא

שני חשודים החמושים בסכינים פרצו הבוקר (שלישי) לכנסיה בעיר רואן שבמחוז נורמנדי שבצפון צרפת, והתבצרו בתוכה כשהם מחזיקים בחמישה בני ערובה. המשטרה פרצה לתוך הכנסייה והרגה את שני החמושים, אז התגלה כי אחד מכמרי הכנסייה נהרג ואחד נוסף נפצע באורח קשה.

לפי דיווחים של ה-BBC הבריטי, השניים החזיקו בין ארבעה לשישה בני ערובה. התקשורת הצרפתית מדווחת כי אחד הכמרים של הכנסיה, ז'אק האמל בן ה-84, נהרג לאחר שגרונו שוסף ואדם נוסף נפצע באורח קשה. עוד נמסר כי השניים החזיקו בכומר, בשתי נזירות ובכמה אנשים נוספים שהגיעו לכנסייה. חשוד במעורבות במעשה נעצר על ידי המשטרה. אחת הנזירות שהצליחה לברוח העידה כי המחבלים אילצו את הכומר לכרוע ברך, בטרם ערפו את ראשו, ואף צילמו את הרצח.

ארגון דאע"ש קיבל עליו אחריות לפיגוע. בהודעת הארגון נמסר: "שני מבצעי הפיגוע בכנסיה בנורמנדי הם חיילי המדינה האסלאמית וביצעו הפיגוע מתוך היענות לקריאות לפגוע במדינות הקואליציה הצלבניות". מוקדם יותר העריך גם נשיא צרפת הולנד, כי ארגון דאע"ש עומד מאחורי האירוע.

הולנד עצמו צפוי להגיע לזירה בהמשך יחד עם שר הפנים הצרפתי. מנואל ואלס, ראש ממשלת צרפת, אמר על האירוע כי מדובר ב"מתקפה ברברית על כנסייה". גם הוותיקן גינה את המתקפה הרצחנית: "זו מתקפה רצחנית, ברברית ומתועבת".

משטרת צרפת צייצה בחשבון הטוויטר שלה כי היא מבקשת מאנשים הנמצאים באזור לא להגיע לכנסייה כדי לא לצלם תמונות וסרטוני וידאו כדי לא להפריע לעבודת המשטרה. היחידה ללוחמה בטרור של משטרת צרפת ממשיכה בחקירה.

לפני כשבועיים נרצחו 84 בני אדם ולמעלה מ-200 נוספים נפצעו בפיגוע דריסה שהתרחש בטיילת בעיירת הנופש ניס ביום הבסטיליה. "הפיגוע בוצע כמענה לקריאות לפגוע בתושבי מדינות הברית שנלחמת עם המדינה האסלאמית", מסר ארגון דאע"ש בהודעת לקיחת האחריות שלו על הפיגוע הקטלני.