אירוע טרור בצרפת: משאית דרסה משתתפים בחגיגות יום הבסטיליה בניס

לפחות 60 הרוגים באירוע רב נפגעים בדרום צרפת. ירי נשמע במקום, ככל הנראה של המשטרה, שניסתה לפגוע במשאית. נהג המשאית נהרג, נסיבות האירוע עדיין לא ידועות

המשאית הדורסת
המשאית הדורסת | צילום: france 24, צילום מסך

חשד לאירוע טרור בצרפת. לפחות 70 בני אדם נהרגו ויותר מ-100 נפצעו לאחר שמשאית דרסה הלילה (שישי) משתתפים בחגיגות יום הבסטיליה בניס.

מדיווחים עולה כי הדריסה התרחשה בכיכר המרכזית של העיר הדרומית בזמן שהיו זיקוקים. קולות ירי נשמעו באזור כאשר ככל הנראה מדובר בירי של שוטרים, שניסו לפגוע במשאית. נהג המשאית נהרג ואדם החשוד כמעורב באירוע נורה במסעדה באזור. מצבו עדיין לא ברור.

על פי דיווחים נוספים נמצאו במהלך חיפוש במשאית נשקים ופצצות. בעקבות האירוע התבקשו התושבים להישאר בבתיהם. בד בבד, נשיא צרפת, פרנסואה הולנד, יגיע לפריז לאחר שכינס ישיבת חירום.

זירת אירוע הדריסה בניס
זירת אירוע הדריסה בניס | צילום: france 24, צילום מסך

עד ראיה שהיה במקום סיפר לתקשורת הצרפתית כי "כולם צעקו שצריך לרוץ ושיש מתקפה. שמענו יריות וחשבנו בהתחלה שמדובר בזיקוקים. האירוע עצמו היה נהדר, אבל נאלצנו לברוח גם כי רצינו להרגיש בטוחים, לכן חזרנו למלון שלנו".

עדת ראייה נוספת כתבה בחשבון הטוויטר שלה כי: "ראיתי את המשאית נוסעת במהירות רבה לתוך הקהל. הייתה תחושה של פחד נוראי. ראיתי הרבה פצועים ואנשים נהרגו מול העיניים שלי".