תרזה מיי מונתה לראשות ממשלת בריטניה; בוריס ג'ונסון שר החוץ

שרת הפנים בממשלת קמרון קיבלה את האישור המלכותי מהמלכה אליזבת' להרכיב ממשלה חדשה. בכך הפכה רשמית למחליפה של דיוויד קמרון. "בריטניה ניצבת בפני זמן של שינוי גדול ואנו נתמודד עם האתגר", אמרה מיי לאחר כניסתה לתפקיד. פיליפ האמונד מונה לשר האוצר

תרזה מיי והמלכה אליזבת', בכניסתה לתפקיד של מיי | צילום: רויטרס

עכשיו זה רשמי - תרזה מיי היא ראשת הממשלה הראשונה של בריטניה מאז ימי מרגרט תאצ'ר. שרת הפנים של בריטניה תרזה מיי הפכה הערב (רביעי) לראשת הממשלה של הממלכה לאחר שקיבלה את ההיתר המלכותי מהמלכה אליזבת' להרכיב ממשלה.

מיי הגיעה בשעות אחר הצהריים לארמון באקינגהאם ונפגשה עם המלכה. כעת היא תרכיב ממשלת חדשה במקום ממשלתו של ראש הממשלה היוצא דיוויד קמרון. מיי הגיעה לארמון מבית ראש הממשלה בדאונינג 10 שהחליף היום דיירים.

"בריטניה ניצבת על סיפו של שינוי לאומי גדול ואנחנו נתמודד עם זה בהצלחה", אמרה מיי לאחר כניסתה לתפקיד. "אני מתכוונת לפעול נגד ההנחה שככל שאדם עני יותר כך הוא ימות מוקדם יותר, נעשה כל מה שניתן כדי לתת לאנשים יותר שליטה על חייהם", היא אמרה.

זמן קצר לפני מיי הגיע קמרון עצמו למלכה על מנת למסור באופן רשמי את התפטרותו ולאפשר למיי להרכיב את הממשלה החדשה. "הייתה לי הזכות לשרת את המדינה שאני כה אוהב", אמר קמרון לאחר יציאתו מארמון המלוכה.

שר האוצר, ג'ורג' אוסבורן, התפטר מתפקידו ופיליפ האמונד, לשעבר שר החוץ, מונה במקומו על ידי ראשת הממשלה החדשה. בוריס ג'ונסון יחליף את האמונד כשר החוץ.

שר הביטחון יהיה מייקל פאלון, ודיוויד דיוויס יהיה מזכיר מדינה מיוחד לענייני יציאת בריטניה מהאיחוד. שרת הפנים תהיה אמבר רוד.