קורבין: "היהודים לא אחראים למעשי ישראל כמו שהמוסלמים לא אחראים למעשי דאע"ש"

במהלך פרסום "דוח האנטישמיות" של מפלגת השמאל בבריטניה, סיפק יו"ר הלייבור אמירה שנויה במחלוקת - וגם ענה לראשונה לשאלה של כלי תקשורת ישראלי. הרצוג: "ההשוואה של קורבין בין דעא"ש לבין ישראל מזעזעת, בלתי מתקבלת על הדעת והיא בגידה בערכים אותם מייצגת תנועת העבודה ברחבי העולם"

מנהיג הלייבור הבריטי, ג'רמי קורבין | צילום: רויטרס

שוב סערה בלייבור על רקע אנטישמיות: יושב ראש מפלגת הלייבור, ג'רמי קורבין, אמר היום (חמישי) כי "חברינו היהודים לא אחראים למעשי ישראל כמו שהמוסלמים לא אחראים למעשי דאע"ש".

את הדברים אמר קורבין במהלך פרסום דוח פנימי של המפלגה, בנוגע לאנטישמיות. הבדיקה נערכה במפלגה, לאחר שמספר לא מועט של חבריה סיפקו אמירות בעלות גוון אנטישמי במהלך החודשים האחרונים.

דבריו של קורבין גרמו לתגובות קשות במערכת הפוליטית בישראל. יושב ראש המחנה הציוני, יצחק הרצוג, אמר: "ההשוואה של קורבין בין דעא"ש לבין ישראל מזעזעת, בלתי מתקבלת על הדעת והיא בגידה בערכים אותם מייצגת תנועת העבודה ברחבי העולם. קורבין מייצג עמדה עקבית של שנאת ישראל".

גם יושב ראש מפלגת "יש עתיד", יאיר לפיד, תקף את הדברים בחריפות. "לא מתקבל על הדעת שביום כל כך קשה למדינת ישראל, כשילדה תמימה וחפה מפשע נרצחת בפיגוע טרור על ידי מחבל שפל ומתועב רק בגלל היותה יהודיה יעמוד יו"ר האופוזציה בבריטניה בדיון על דו"ח בנושא אנטישמיות וישווה בין ישראל לדאע"ש", אמר.