כ-300 מרצים בבריטניה יחרימו את ישראל: "בגלל הפרת זכויות אדם וההתנגדות להסדר"

במכתב שהתפרסם בעיתון ה"גרדיאן" בבריטניה הכריזו 343 מרצים במדינה כי הם מצטרפים לחרם האקדמי על מוסדות ישראלים. לדבריהם, ידחו הזמנות לבקר במוסדות אקדמיים ולהשתתף בכנסים במימון וארגון ישראל. "מודאגים עמוקות מהמצב"

הפגנה בברלין בקריאה להחרמת ישראל
הפגנה בברלין בקריאה להחרמת ישראל | צילום: רויטרס

מפגינה נגד ישראל בבלגיה
מפגינה נגד ישראל בבלגיה | צילום: רויטרס

למעלה מ-300 אנשי אקדמיה בבריטניה הכריזו היום (שלישי) כי הם מתחייבים להחרים מוסדות אקדמיים בישראל. עם זאת, לדבריהם החרם חל על קשריהם עם המוסדות הישראליים, ולא עם עמיתיהם תושבי המדינה.

המכתב שפורסם על גבי עמוד בעיתון ה"גרדיאן" הובא תחת הכותרת "התחייבות של חוקרים בריטיים בעבור זכויות הפלסטינים". על פי החותמים, "אנו מודאגים עמוקות מהכיבוש הבלתי חוקי של האדמה הפלסטינית, הפרות זכויות האדם הבלתי נסבלות שלה כלפי העם הפלסטיני ונחישותה להתנגד לכל הסדר אפשרי".

חותמי המכתב הסבירו כי הם מתחייבים לדחות הזמנות לבקר במוסדות אקדמיים ישראלים, לסרב לפעול כשופטים אקדמיים וכן להימנע מהשתתפות בכל כנס תחת מימון, ארגון או חסות ישראלית.

ההכרזה החדשה מגיעה שבוע לאחר שהתפרסמה בבריטניה הודעה מטעם 150 כותבים, אמנים ומוזיקאים, ובהם מחברת סדרת ספרי "הארי פוטר", ג'יי קי רולינג, ובה הביעו החותמים התנגדות להחרמת ישראל.

בתגובה לפרסום המודעה מסר שגריר בריטניה בישראל, דיוויד קוורי: "ממשלת בריטניה מתנגדת בתוקף לקריאות לחרמות על ישראל. כפי שאמר דיוויד קמרון, ממשלת בריטניה לעולם לא תיתן לאלה הרוצים להחרים את ישראל לקטוע שישים שנים של שותפות אשר תורמת כה רבות לחיזוקו של שתי המדינות שלנו״.