המועמד המוביל בסקרים לראשות הלייבור: חבר של חמאס, חיזבאללה ומכחישי שואה

ג'רמי קורבין, אחד הפוליטיקאים הוותיקים בבריטניה, מוביל בסקרים לתפקיד מנהיג מפלגת הלייבור שאחרי התפטרותו של מיליבנד בבחירות האחרונות. רק שהקהילה היהודית מודאגת מעלייתו של האיש שמאשים את ישראל בפשעי מלחמה, מגנה אותה באירועי התרמה ובמסגדים, ורואה בחמאס ובחיזבאללה שותפים לגיטימיים

ג'רמי קורבין, מועמד לראשות מפלגת הלייבור בבריטניה | צילום: רויטרס

ג'רמי קורבין הוא אולי האיש המדובר ביותר בממלכה המאוחדת כרגע: מועמד לראשות הלייבור, מפלגת האופוזיציה של בריטניה.

אחרי התבוסה הכואבת של מפלגת הלייבור ראש המפלגה, אד מיליבנד, התפטר. המירוץ לבחירת היורש החדש יוכרע בעוד פחות מחודש ומי שמוביל בסקרים של הבחירות לראשות המפלגה המסוכסכת הוא קורבין.

רק שבקהילה היהודית די מודאגים מהאפשרות שיזכה. "פלסטינים נהרגים יום אחרי יום, שנה אחרי שנה. ברור שהם כועסים! מי לא היה כועס?", קרא המועמד המוביל בקיץ שעבר, בשיא מבצע צוק איתן, כאשר נאם בלהט בהפגנה גדולה נגד ישראל, תחת שלט הקורא "להפסיק את פשעי המלחמה של ישראל".

"הוא מתרועע עם אנטישמים, עם אנשים המביעים דעות גזעניות", אומר ג'סטין כהן, עורך הג'ואיש ניוז הבריטי, "הוא מגן עליהם, חולק איתם במה ובמקום לגנות אותם, עושה את ההיפך".

צילום: רויטרס

קורבין הוא אורח קבוע במסגדים של בריטניה, וגם באירועים נגד ישראל ואירועי התרמה לפלסטין, שלא ברור מי בדיוק מקבל את הכסף הנתרם בהם. "אני לא רוצה שפושעי מלחמה יצוצו במדינה הזאת, ולא יתמודדו על השלכות מעשיהם", הצהיר באחד האירועים הללו. הפוליטיקאי הבריטי הוותיק לא מסתיר את העובדה שהוא חבר של חמאס וחיזבאללה, של מכחישי שואה ואנטישמיים מוכרים.

אלן מנדוזה, שהתמודד בבחירות האחרונות מטעם המפלגה השמרנית, מסביר: "הפחד הגדול הוא שהוא יכניס לזרם המרכזי השקפות שעד עתה היו בשוליים - כמו לראות בחמאס וחיזבאללה שותפים לגיטימיים לשלום, ולא ארגוני טרור. אם הולכים בדרך הזו, מי יודע היכן היא תסתיים".