מופז עשוי להקדים יציאתו מבריטניה, לאחר ניסיון של פרו-פלסטינים לעצור אותו

שר הביטחון והרמטכ"ל לשעבר, שאול מופז, נאם הבוקר בכנס שנערך בלונדון ביוזמת חדשות 10 ה"ג'ואיש ניוז" המקומי. "עלינו להילחם ברוע ששמו תנועת ה-BDS", אמר והוסיף: "יש הזדמנות להקים קואליציה אזורית עם מדינות כמו ירדן וערב הסעודית, שיתרמו לתהליך השלום". משרדו של עו"ד דניאל מקובר הציג לתביעה הכללית בבריטניה ראיות לפשעי מלחמה לכאורה, שביצע מופז

שאול מופז בלונדון
שאול מופז בלונדון | צילום: מואב ורדי

שאול מופז עשוי להקדים את יציאתו מהכנס הנערך היום (שני) בלונדון בשיתוף חדשות 10, בעקבות נסיונותיהם של פרו פלסטינים להביא למעצרו בבריטניה. מופז נאם בשעות הבוקר בכינוס, בעת שמשרד עורכי הדין בראשות דניאל מקובר העביר למשטרה ולתביעה הכללית בבריטניה ראיות לפשעי מלחמה, לכאורה, שביצע הרמטכ"ל ושר הביטחון לשעבר - בכדי שהתביעה תחליט לעצור ולחקור אותו.

מופז אמר בכנס, אותו מארגן גם ה"ג'ואיש ניוז" המקומי, כי הגיע ללונדון "כדי להבהיר לשונאי ישראל שאנחנו חזקים".

על הבמה, טען מופז כי כעת יש הזדמנות להקים קואליציה של מדינות מתונות, כדי להילחם בתופעות כמו דאע"ש והטרור האיראני. "בכל סכסוך במזרח התיכון, מלבנון עד תימן, אנחנו רואים את זרועו השטנית של הטרור האיראני", אמר. "צריך לכנס ועידה בינלאומית בהשתתפות ישראל, הפלסטינים והליגה הערבית, כדי להתמודד עם אתגרי הטרור והמדינה האסלאמית. מדינות כמו ירדן וערב הסעודית צריכות לשחק חלק חשוב בתהליך השלום".

מופז דיבר גם על תנועת ה-BDS, החרם נגד ישראל, ועל האיום החמור שנובע מפעילותה: "יש לה חלק בעליית האנטישמיות באירופה. עלינו להילחם ברוע הזה. זו תנועה צבועה, הפוגעת בסיכויים להגיע לשלום".