הבוקר תחודש חקירת התרסקות המטוס, הערכה ראשונית: פגיעה בשלד המטוס או תקלה בחיישנים

ניתוח ראשוני של הקופסה השחורה שנמצאה אמש וניזוקה בהתרסקות מלמד כי הסיבה לאסון הכבד היתה ככלות הכול טכנית. בכלי התקשורת הגרמנים פורסם כי מספר שעות טרם המראתו עוכב המטוס בנמל התעופה בברצלונה בשל תקלות שהתגלו בו, וכעת מסרבים צוותים בחברות התעופה המקומיות להטיס את הדגם שהיה מעורב בהתרסקות. בתוך כך, התקשר הלילה ראש הממשלה נתניהו להביע תנחומיו באזני נשיא צרפת וקנצלרית גרמניה, ששכלו את רוב הנפגעים באסון, והביע צער על מות הישראלי אייל באום

מטוס נוסעים של חברת "ג'רמן ווינגס" התרסק באלפים הצרפתיים | צילום: רויטרס

הבוקר (רביעי) יחודשו מאמצי החילוץ סביב המטוס מדגם איירבוס A-320 שהתרסק אתמול באזור הרי האלפים שבצרפת. זאת, לאחר שבלילה הם נפסקו זמנית בשל תנאי מזג האוויר הקשים.

מטוס גרמני ועליו 150 בני אדם התרסק באלפים הצרפתים

ישראלי בן 39 שהתגורר בברצלונה היה על הטיסה

המטוס צלל במשך שמונה דקות בטרם התרסק

לאחר שחברת התעופה "לופטהנזה" הודיעה רשמית כי אפסו הסיכויים לאתר ניצולים באתר ההתרסקות, תגיע היום לאזור קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, על מנת לראות את הזירה שבה איבדו את חייהם 67 אזרחים גרמנים ולהיות מעורבת בחקירת האסון. מניתוח ראשוני של הקופסה השחורה, שניזוקה על פי שר הפנים הצרפתי בהתרסקות, מסתמן עד כה כי הסיבה להתרסקות עשויה להיות פגיעה בשלד המטוס, בן 24 שנים בטיסתו האחרונה, או לחילופין בחיישנים.

בתוך כך, דיווח הלילה העיתון הגרמני "דר שפיגל" כי מספר צוותי טיסה בחברות התעופה הגרמניות מסרבים להטיס את דגם המטוס שהיה מעורב באסון, בשל חשש לחייהם. יש לציין כי בסמוך לתאונה פורסם בגרמניה כי המטוס המעורב עוכב מספר שעות טרם המראתו בנמל התעופה בברצלונה, בשל בעיות טכניות. מחברת "לופטהנזה" נמסר כי מדובר היה בתקלה בדלת המטוס שתוקנה.

צילום: רויטרס

לאחר שנודע אמש כי בין ההרוגים נמנה גם הישראלי לשעבר אייל באום, בן 39, שוחח ראש הממשלה נתניהו עם נשיא צרפת פרנסואה הולנד וקנצלרית גרמניה מרקל, על מנת להביע את תנחומיו למדינות שספגו את מספר ההרוגים הגדול ביותר.

"ברגע הקשה הזה אני מחבק את משפחתו של האזרח הישראלי אייל באום, ושולח תנחומים למשפחות הנוסעים מגרמניה, ספרד, תורכיה ובלגיה שאיבדו את יקיריהם. ישראל מוכנה להעמיד את עזרתה בכל סיוע שיידרש", כתב נתניהו בעמוד הפייסבוק שלו, בתום השיחות.

אלא, שמתוך שמותיהם של 150 ההרוגים, בהם גם שני תינוקות, מעוררים סערה גדולה במיוחד דווקא שמותיהם של 16 תלמידים ושתי מורות, תושבי העיר הגרמנית הלטרן אם סה, שנסעו לשבוע אחד של חילופי סטודנטים במטרה ללמוד ספרדית- ומעולם לא שבו. לא בכדי ראש העיר המקומי אמר הלילה כי היום הינו היום הקשה שתושביו חוו, וככל הנראה גם יחוו, אי פעם.