אייל באום בן ה-39 הוא הישראלי שנהרג בהתרסקות המטוס בצרפת

הישראלי שהתגורר בברצלונה נהרג בהתרסקות טיסת חברת "ג'רמן ווינגס" בדרום צרפת. משרד החוץ הודיע על כך למשפחתו. הסיבה להתרסקות שהובילה למותם של 150 בני אדם עדיין לא ברורה

מסוק באזור ההתרסקות בצרפת
מסוק באזור ההתרסקות בצרפת | צילום: רויטרס

אייל באום בן ה-39 נהרג בעת שטיסת "ג'רמן ווינגס" התרסקה היום (שלישי) באלפים הצרפתיים. הישראלי התגורר בברצלונה ובמקור הוא מהוד השרון. הודעה נמסרה למשפחתו, שמוקדם יותר דיווחה למשרד החוץ כי הוא היה אמור לעלות על הטיסה ולא יצר קשר עמם מאז ההתרסקות.

צוותי החילוץ הרבים הפועלים בסמיכות למקום האסון מצאו בשעות האחרונות את הקופסא השחורה של מטוס האייר בוס A320. בהודעה שפרסמה חברת הבת של "לופטהנזה", נאמר כי המטוס היה כשיר לטיסה ונבדק אתמול לפני המראתו על ידי טכנאים.

בחברה התייחסו גם לאמירות בנוגע לכך שזהו מטוס ישן, אישרו כי הוט נרכש על ידי לופטהנזה ב-1991, אך הכחישו כי גילו יכול היה להיות סיבה להתרסקות.

צילום: רויטרס

על פי רישומי החברה, בעת ההתרסקות היו בטיסה 67 אזרחים גרמנים. דיווח זה מצטרף להודעה שהוציא סגן ראש הממשלה הספרדי לפיו היו 45 אזרחים ספרדים על המטוס. גם נוסעים צרפתים וטורקים שהו בטיסה. כמה שעות לאחר ההתרסקות אומת החשש כי כל 150 הנוסעים ואנשי צוות שהיו על מטוס נהרגו בעת האירוע.

המטוס המריא מברצלונה לדיסלדורף בסביבות השעה 10:00 כשעליו 144 נוסעים ועוד שישה אנשי צוות. כשהיה מעל דרום צרפת, באזור האלפים הצרפתים, הוא התרסק מסיבה שכאמור שעדיין אינה ברורה. שר הפנים הצרפתי, ברנרד קזנואב, הודיע כי הריסות של המטוס נמצאו בגובה 2,000 מטרים באלפים.

כוחות הצלה צרפתיים מתכוננים לצאת למקום התרסקות המטוס בהרי האלפים
כוחות הצלה צרפתיים מתכוננים לצאת למקום התרסקות המטוס בהרי האלפים | צילום: רויטרס
משלחת שר הפנים הצרפתי באתר ההתרסקות
משלחת שר הפנים הצרפתי באתר ההתרסקות | צילום: רויטרס