רב הקהילה בדנמרק: "גבורתו של דן באה לידי ביטוי בכל יום". הדריכות באירופה נמשכת

דן אוזן, שנרצח בתחילת השבוע במתקפת הטרור של המחבל הבודד על יעדים בקופנהגן, הובל היום בדרכו האחרונה בהשתתפות אלפים. "גבורתו באה לידי ביטוי בכל יום בחייו", ספד לו יאיר מלכיאור, רב הקהילה. האיום על היהודים מגיע לא רק מצד האסלאם הקיצוני - אלא גם מצד קבוצות נאו-נאציות

הלה תורנינג שמידט, ראשת ממשלת דנמרק, בהלווייתו של דן אוזן שנרצח בקופנהגן
הלה תורנינג שמידט, ראשת ממשלת דנמרק, בהלווייתו של דן אוזן שנרצח בקופנהגן | צילום: רויטרס

דן אוזן, המאבטח הישראלי שנרצח בתחילת השבוע על ידי מחבל בדנמרק שביצע מתקפת טרור במספר יעדים ברחבי קופנהגן, הובא היום (רביעי) למנוחות.

אוזן, בן 37, נורה למוות כאשר איבטח בת מצווה בהשתתפות כ-80 אנשים בבית כנסת של הקהילה היהודית בקופנהגן, ואלפי אנשים הגיעו ללוות אותו בדרכו האחרונה. "הגבורה שלו לא באה לידי ביטוי בשבת בלילה" סיפר יאיר מלכיאור, רב הקהילה היהודית בדנמרק, "היא באה לידי ביטוי בכל יום בחייו".

ההשפעה של הפיגועים בדנמרק, כמו הפיגועים לפני חודש בצרפת, מגבירים את החשש והאבטחה ברחבי אירופה. בבריטניה תוגברה השמירה על אתרים יהודיים, ואחת מבנות הקהילה סיפרה ל"סקיי" כי היא כבר חוששת לעמוד מחוץ לחנות בה היא קונה חלה לשבת.

גל המעצרים של היחידות ללוחמה בטרור נמשך ברחבי אירופה, אבל האיומים לא מגיעים רק מהאסלאם הקיצוני - אלא גם מקבוצות נאו נאציות. ג'ושוע בונהי, מנהיג של קבוצה כזו, קורא למאמיניו לחזור לפאשיזם כדי לבטא את עצמם. לפני יומיים הוא נעצר, כאשר תיכנן הפגנת מחאה בשכונה היהודית סטנפורד היל.