תלמידי חטיבת ביניים בארה"ב תודרכו להשליך פחיות שימורים על פולשים לבית הספר

בבית הספר שבמזרח אלבמה החליטו לא לקחת סיכון במקרה של פלישת חמושים, ותדרכו מראש את התלמידים והוריהם להביא לבית הספר פחיות שימורים—ולשמור אותן בצד לעת הצורך. במקרה של פלישה, מונחים המורים לחסום את דלתות הכיתות, וכמוצא אחרון—להשליך על מקור האיום פחיות, ספרי לימוד ואפילו את התלמידים עצמם

פחיות בירה
פחיות בירה | צילום: רויטרס

מנהלת חטיבת ביניים במזרח אלבמה הורתה לתלמידיה להביא לכיתותיהם פחיות שימורים של תירס ואפונה, על מנת להשליך אותן במקרה של פלישת חמושים לבית הספר. "אנחנו מבינים שזה אולי נראה מוזר, אבל מדובר בתרגיל שיוכל לסייע בלכידת פורצים נטולי תשומת לב", הסבירה במכתב שנשלח להורים, ואשר פורסם שלשום ברשת. CBS.

על פי המנהלת פריסיליה הולי, הפחית "תוכל להמם את הפורץ או אפילו לגרום לו לאבד את הכרתו עד להגעת המשטרה. מעבר לכך, פחיות השימורים תענקנה לתלמידים תחושת מעצימה לפיה הם יכולים להגן על עצמם ולהרגיש בטוחים במקרה בו פולש נכנס לכיתה".

השימוש בפריט מזון המצוי בכל בית שאול מתכנית אימונים הידועה בשם "A.L.I.C.E", במסגרתה למדו כם מורי בית הספר לחסום את דלתות הכיתות במקרה של פלישה וכמוצא אחרון להשליך על הפולש פחיות שימורים וספרי לימוד.

האם השלכת חפצים לא תהפוך את התלמידים למטרה עבור הפולש? "בין כה וכה הם מטרות", הסבירה הולי והוסיפה כי "התלמידים הם מטרות מעצם העובדה שלא הספיקו להתפנות למקום בטוח".

אם תרחיש של פלישה לא ייצא אל הפועל בבית הספר עד סוף השנה, הולי מתכוונת לתרום את המזון לנזקקים. בינתיים, לדבריה היא קיבלה מעט מאוד משוב שלילי לתכניתה מההורים.