צלבי קרס והשתנה על דגל ישראל: הפגנת הניאו-נאצים בארה"ב

חברי התנועה הנאציונל-סוציאליסטית ביקשו לקלקל, כדרכם, את מצעד הגאווה בדטרויט. הם צעדו כשעל שרווליהם הסמל המזוהה עם הארגון, קראו "זיג הייל" והצדיעו במועל יד

זמן צפייה: 01:38

חברי הארגון הניאו-נאצי, התנועה הנאציונל-סוציאליסטית המכונה NSM, הציתו פרובוקציה בזמן מצעד הגאווה שנערך בסוף השבוע בעיר דטרויט בארצות הברית, כשקראו קריאות גזעניות ואנטישמיות.

השיא היה כשאחד המפגינים הגזענים הטיל את מימיו על דגל ישראל. כמו כן, פעיל ניאו-נאצי אחר קרע את דגל הקהילה הגאה. אחרים הצדיעו במועל יד, ענדו על שרווליהם צלבי קרס וקראו "זיג הייל" ו"כוח לבן".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

בעזרת "ארגוני חזית": ישראל פעלה לסגירת חשבונות של ארגוני BDS

"תנו להם צ'אנס": ישראל תגרש ילדים לעובדים זרים מהפיליפינים

סעודיה: הפגין נגד השלטון בגיל 11 - ונידון למוות כעבור 6 שנים

את הניאו-נאצים ליוו כוחות משטרה רבים על מנת שהסדר לא יופר, גם מצד הגזענים וגם מצד המפגינים למען הקהילה הלהט"בית. עם זאת, השוטרים לא התערבו בנעשה על ידי חברי ה-NSM.

Natzzn
חברי הארגון הניאו-נאצי, NSM, בהפגנה במצעד הגאווה בדטרויט | צילום: חדשות 13

לפני כחודשיים פורסם בארצות הברית סקר שנערך על ידי הוועדה לתביעות חמוריות של יהודים נגד גרמניה לאחר המלחמה, ממנו עלה כי כשליש מהאמריקנים לא מאמין שבשואה נרצחו מיליון יהודים.  עוד עולה מהסקר, שהתבסס על תשובותיהם של 1,350 אמריקנים, כי 70% מאמינים כי לבני עמם אכפת פחות מאירועי השואה מאשר בעבר.

הסקר שופך אור על פערי הידע שבקרב העם האמריקני בנוגע לשואת העם היהודי במלחמת העולם השנייה. צוות הועדה חשף כי חוסר הבנה עמוק קיים בעיקר בקרב צעירי אמריקה בנושא – ודורש שבתי הספר ברחבי המעצמה ינחילו בקרב תלמידיהם את זיכרון פשעי השואה. למרות הנתונים המדאיגים מהסקר עולה כי מרבית האמריקנים (58%) טוענים כי לדעתם האירועים עלולים להתרחש פעם נוספת וכי 93% מהנשאלים סבורים שיש ללמד את זוועות השואה בבתי הספר.

הממצאים בסקר מדאיגים במיוחד בהתחשב בהתרעות הרבות על קבוצות שנאה שמתעוררות בשנים האחרונות, וחורטות בגאווה על דגליהם דעות גזעניות ואנטישמיות. דוח שפרסם "המרכז לחקר עוני הדרום", טען כי מספר קבוצות השנאה בארה"ב גדל ב-20% בשלוש השנים האחרונות, ו-30 קבוצות ניאו-נאציות נוספות הוקמו.

 

כאמור, ה-NSM, היא קבוצה קטנה של ניאו-נאצים שכדרכם, ביקשו לקלקל את ההפנינג הגאווה לאלפים הרבים שבאו לצעוד ולחגוג.