התפרצות הקורונה בצפון קוריאה: 6 מתים, מאות אלפי נדבקים

יממה לאחר שהמדינה הודתה בהתפרצות הנגיף בקרב אוכלוסייתה, לראשונה מאז שהחל להתפשט בעולם, מומחים טוענים שאם לא יצליחו להאט את קצב ההדבקה - הנגיף עלול להיות בעל השלכות חמורות. המנהיג העליון, קים ג'ונג און, השמיע ביקורת כלפי גורמים רשמיים: "לא מנעתם את פגיעות המערכת"

קים ג'ונג און - צפון קוריאה
קים ג'ונג און - צפון קוריאה | צילום: רויטרס

צפון קוריאה מסרה היום (שישי) כי 6 בני אדם מתו ומאות אלפים נדבקו בעקבות התפשטות נגיף הקורונה ברחבי המדינה, זאת רק יממה לאחר שגורמים במדינה הודו בהתפרצות המגפה בקרב אוכלוסייתה, שברובה לא מחוסנת, לראשונה מאז החלה להתפשט בעולם.

מומחים טוענים כי אם לא יצליחו להאט את קצב ההדבקה, הנגיף עלול להיות בעל השלכות חמורות במדינה מכיוון שלמדינה יש מערכת בריאות לקויה ו-26 מיליון מתושביה נחשבים לרוב של לא מחוסנים.

סוכנות הידיעות הצפון-קוריאנית הרשמית מסרה כי המנהיג העליון, קים ג'ונג און, עודכן בנושא במהלך ביקורו אתמול במטה החירום למניעת מגיפות במדינה, וכי השמיע ביקורת כלפי גורמים רשמיים שלטענתו לא מנעו את "נקודת התורפה במערכת למניעת מגיפות".

מנהיג צפון קוריאה קים ג'ונג-און בישיבת המפלגה על ההתמודדות עם מגפת הקורונה
מנהיג צפון קוריאה קים ג'ונג-און בישיבת המפלגה על ההתמודדות עם מגפת הקורונה | צילום: רויטרס

קנה המידה של התפרצות הקורונה בצפון קוריאה עדיין לא ברור, מכיוון שהמדינה, שבה יש מחסור בבדיקות לאבחון הנגיף וציוד רפואי אחר - מסרה כי לא גילתה מדוע חלה התפרצות בנגיף. מדרום קוריאה נמסר כי המדינה מתכננת לשלוח לצפון חיסונים לנגיף.

כזכור, בחמישי האחרון, לראשונה אחרי יותר משנתיים של מגפה עולמית, גם בצפון קוריאה הודו כי בבירה פיונגיאנג זוהו מקרים של זן האומיקרון המדבק ביותר, המכונה BA2. המדינה הטוטליטרית הכריזה על מצב חירום לאומי, והורתה על סגר כולל קפדני.

עד עתה טענו בצפון קוריאה כי לא נרשמו מקרים של הידבקות בקורונה, מאז סגרה המדינה את גבולותיה בתחילת המגפה. גילויו של זן האומיקרון במדינה מהווה סיכון רציני לצפון קוריאה, שלא חיסנה אף אחד מ-25 מיליון תושביה, ואף דחתה בשנה שעברה הצעות מהקהילה הבינלאומית לספק לה מיליוני חיסונים תוצרת סין.

לפי מומחים, מערכת הבריאות של צפון קוריאה תתקשה להתמודד עם התפרצות גדולה, אך זה לא מנע מהמנהיג העליון קים ג'ונג-און "להישבע" שייעצור את המגפה. עד כה הדרך היחידה של המדינה להילחם בקורונה היה לסגור את גבולותיה, והיא הייתה אחת המדינות הראשונות שעשו זאת בינואר 2020, מהלך שגם עצר את כניסת האספקה של מוצרים חיוניים ולמחסור במזון.