האו"ם: "10 מיליון אנשים בקוריאה הצפונית סובלים ממחסור במזון"

משלחת שיצאה מטעם האו"ם, אמרה כי בעקבות שנת קציר מהגרועות מזה עשור, רמות צריכת האוכל במדינה נמוכות מאוד ומשפחות נאלצות לדלג על ארוחות. "מצב מדאיג במיוחד עבור ילדים ונשים בהיריון"

קים ז'ונג און מברך ווטרנים ממלחמת קוריאה | צילום: רויטרס

עשרה מיליון אנשים בקוריאה הצפונית סובלים מ"מחסור חמור באוכל", אחרי שהמדינה חוותה את אחד הקצירים הגרועים מזה עשור, כך לפי משלחת של האו"ם שביקרה במדינה המבודדת. תוכנית האוכל העולמית, הארגון ההומניטרי הגדול בעולם שעוסק בנושא רעב, מסרה היום (שישי) כי המצב נוצר בעקבות "תנאי אקלים לא טובים, הגבלה של תשומות חקלאיות כגון דלק ודשן, ומרכיבים נוספים שהשפיעו באופן שלילי על יבולי המזון במדינה בשנה האחרונה".

משלחת הערכה יצאה למדינה בשיתוף עם ארגון המזון והחקלאות בחודש שעבר, כדי לגלות "רמות צריכת אוכל נמוכות מאוד, מגוון מזון מוגבל, ומשפחות שנאלצות לדלג על ארוחות או לאכול פחות", לדבריהם. כמו כן, הארגונים ציינו שהמצב הוא "מדאיג במיוחד עבוד ילדים, נשים בהיריון ונשים מניקות, שנמצאות במצב פגיע במיוחד במיוחד כאשר בתת תזונה".

"נדון ביחסים בינינו": קים הגיע לרוסיה לקראת פגישתו עם פוטין

מהגוש הסובייטי ועד טראמפ: הקשר הסבוך של מוסקבה ופיונגיאנג

פסגה היסטורית: פוטין וקים נפגשו ברוסיה

פגישה של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ומנהיג קוריאה הצפונית קים ז'ונג און
פגישה של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ומנהיג קוריאה הצפונית קים ז'ונג און | צילום: רויטרס

כזכור, לפני כשבועיים התקיימה פגישה ראשונה בין מנהיג קוריאה הצפונית קים ז'ונג און עם נשיא רוסיה פוטין בעיר הנמל ולדיווסטוק. לפי ההערכות, מטרתו של קים בפגישה הזו הייתה לקבל גיבוי רוסי להסרת הסנקציות של המערב על קוריאה הצפונית, נושא שקים חותר אליו בהזדמנויות רבות. בפתח הדברים אמר פוטין לקים, כי "הוא מקבל בברכה את ניסיונותיו להביא לנורמליזציה בחצי האי הקוריאני". לאחר הפגישה, הבהיר פוטין כי "גם רוסיה וגם ארה"ב רוצות שקוריאה הצפונית תנטוש את תוכנית הגרעין שלה". "אני מוכן לספר לטראמפ על השיחות, הן לא סוד", הוסיף פוטין.

כמו כן, בחודש פברואר התקיים בוויטנאם מפגש פסגה גם בין נשיא ארצות הברית טראמפ ושליט קוריאה הצפונית. המפגש הסתיים מוקדם מהצפוי לאחר ששני הצצדים לא הצליחו להגיע להסכם. "קים היה מוכן לחלוטין לפירוז - אך הוא רצה קודם כול שנסיר את הסנקציות, והחלטנו שזה לא מתאים", אמר טראמפ בהצהרה שמסר בתום המפגש. "אנחנו צריכים יותר התחייבויות ממנו בשביל זה. לקוריאה הצפונית יש פוטנציאל כלכלי רחב. אני רוצה להסיר את הסנקציות - אבל בשביל זה הם יצטרכו לעשות ויתורים", הוסיף טראמפ, שציין כי הסנקציות לא יוחמרו.