מזכ"ל הליגה הערבית: מדינות ערב לא רוצות לגנות את הנורמליזציה

אבו-אלריט סירב להוציא הודעת גינוי להסכם בין ישראל לאמירויות ובחריין בעת כינוס הארגון: "חל שינוי בתפיסת העולם". זעם רב נרשם בקרב הפלסטינים, עריקאת: "בושה, הוא צריך להתפטר מייד"

זמן צפייה: 00:43

מזכ"ל הליכה הערבית, אחמד אבו-אלריט, אמר אתמול (שני) בריאיון לרשת "סקיי ניוז" הבריטית כי "מדינות ערב אינן יכולות ואינן רוצות לגנות את הנורמליזציה עם ישראל, כי ישנה תפנית מסוימת בתפיסת העולם של מדינות ערב. הן לא הסכימו להוציא הודעת גינוי, ולכן ההודעה של הארגון בעניין זה הוקפאה". סאיב עריקאת, בכיר הרשות הפלסטינית, מתח עליו ביקורת חריפה בתגובה ואמר: "זו בושה, מזכ"ל הליגה הערבית צריך להתפטר מייד".

עוד הוסיף אבו-אלריט כי "בעת כינוס הליגה הערבית ב-9 בספטמבר, הפלסטינים דרשו שהליגה תוציא הודעת גינוי לנורמליזציה בין ישראל לאמירויות ובחריין". "הפלסטינים דרשו להוציא הודעה כי מדינות ערב דבקות ביוזמת השלום הערבית ואין לסגת ממנה. אך מדינות ערב לא הסכימו לנוסח זה, אז הפלסטינים דרשו להוציא הודעת גינוי של הליגה הערבית על ההכרזה המשולשת בין ישראל, איחוד האמירויות ובחריין", הסביר המזכ"ל.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

משרד הבריאות: 1,121 נדבקים ביממה – כמעט 15% מהבדיקות חיוביות

הקרב על ההפגנות: היום יתחדש הדיון בכנסת על הגבלת המחאה

רה"מ הנחה: היערכות לטיפול ב-1,500 חולים קשים החל מיום חמישי

כינוס של הליגה הערבית
כינוס של הליגה הערבית | צילום: רויטרס

כזכור, ביום ראשון דיווח העיתון "א שרק אל-אווסט" כי דיפלומטים ערבים מעריכים שנערך משא ומתן בין ישראל לסוריה. זאת, בעקבות הימנעות הממשל הסורי לגנות את חתימת ההסכם בין ישראל לאיחוד האמירויות ובחריין, כפי שעשתה זאת איראן. כמו כן, דווח כי בדמשק מבקשים לצאת מהבידוד המדיני באמצעות חידוש המשא ומתן, אך טרם התקבלה החלטה בנושא.

עוד דווח לאחרונה כי מרוקו, עומאן וסודאן הן בין המדינות שברצונן ליצור קשרים עם ישראל, זאת על רקע מאמצים שהפעיל הבית הלבן על מדינות ערביות לחמם את היחסים עם ישראל. מקורות בסודאן אף אמרו לחדשות 13 כי תוצאות השיחות בין סודאן למשלחת האמריקנית באבו דאבי היו "חיוביות מאוד", וכי יש סיכוי גדול ש"בקרוב מאוד" תהיה הכרזה על נירמול היחסים עם ישראל.