חקיקת חירום בניו יורק: אזרחים לא יוכלו לשאת נשק במקומות ציבוריים

לאחר שבית המשפט העליון בארה"ב פסל חוק שנועד להקשות על קבלת רישיון לנשיאת נשק, המחוקקים במדינה הנשלטת ע"י דמוקרטים אישרו חוק אשר יגביל בין היתר את השימוש בנשק בבתי ספר, בפארקים וגם בטיימס סקוור. בנוסף, כל רוכש יצטרך לעבור הכשרה ולהציג את חשבונותיו במדיה החברתית ב-3 השנים האחרונות

נשק אקדחים
נשק | צילום: שאטרסטוק

מדינת ניו יורק שבצפון-מזרח בארצות הברית הצליחה להעביר היום (שבת) חוק חירום לאיסור השימוש בכלי נשק במקומות ציבוריים, כולל בתי ספר. החוק החדש גם קובע כי רוכשי נשק יצטרכו להוכיח שהם יכולים להשתמש באקדח, ויגישו לבדיקה את חשבונות המדיה החברתית שברשותם.

לאחר שבית המשפט העליון בארה"ב פסל חוק שנועד להקשות על קבלת רישיון לנשיאת נשק, המחוקקים במדינה הנשלטת בידי דמוקרטים אישרו חוק אשר מרחיב למעשה את הזכויות לנשיאת נשק במדינה, ומהווה כחוק המשמעותי ביותר שנרשם בנושא מזה למעלה מעשור.

שוטרים בזירת הטבח בטקסס
שוטרים בזירת הטבח בטקסס | צילום: רויטרס

כזכור, בארצות הברית קיים ויכוח לאומי חריף בנושא, בעיקר בין רפובליקנים שמצדדים בבעלות על נשק מול הדמוקרטים שרוצים הגבלות מחמירות יותר. המחלוקות הפוליטיות בנושא העמיקו בעקבות אירועי הירי הקטלניים והמתוקשרים שנצפו לאחרונה בבתי ספר בטקסס ובחנות מכולת בניו יורק, בין היתר, בחודש מאי.

חוק ניו יורק החדש, שייכנס לתוקף ב-1 בספטמבר, כולל כאמור איסור על נשיאת נשק ב"מקומות רגישים", ובהם הטיימס סקוור, בתי ספר, אוניברסיטאות, מבני ממשלה, מקומות מחאה ציבוריים, מתקני בריאות, מקומות תפילה, ספריות, מגרשי משחקים, פארקים, ברים, תיאטראות, אצטדיונים, מוזיאונים, קלפיות ובתי קזינו.

בנוסף, אנשים לא יורשו להכניס אקדחים לכל עסק או מקום עבודה, אלא אם הבעלים ישימו שלטים האומרים כי רובים מתקבלים שם בברכה. המבקשים רישיון נשק יצטרכו לספק מסמכים המעידים על כשירות לכך, וכן לעבור הכשרה לבטיחות בנשק חם ולתרגל ירי, לעבור בדיקות רקע תקופתיות ולמסור פרטי קשר של בן או בת זוגם או כל מבוגר אחר המתגורר בביתם. המועמדים יצטרכו גם להעביר רשימה מסודרת של כלל חשבונות המדיה החברתית שהיו ברשותם בשלוש השנים האחרונות.