"הוברח בתוך קופסה": כך נמלט יו"ר ניסאן לשעבר מיפן ללבנון

לפי דיווחים, קרלוס גוהן, שהיה במעצר בית תחת השגחה מצולמת והמתין למשפט בגין עבירות מרמה ושחיתות, נמלט בתוך מיכל של ציוד מוזיקלי לביירות. ביפן זעמו: "בריחה היא מעשה פחדני"

לשעבר יו"ר ניסאן, קרלוס גוהן
לשעבר יו"ר ניסאן, קרלוס גוהן | צילום: רויטרס

קרלוס גוהן, יו"ר ניסאן רנו מיצובישי, שהיה במעצר בית ביפן לאחר שהואשם בעבירות מרמה ושחיתות, נמלט מביתו ביפן ונחת ביום שני בלבנון. ערוץ MTV הלבנוני דיווח אתמול (שלישי) כי הוא הוברח בקופסה של ציוד מוזיקלי.

הבריחה, שנדמה שלקוחה מתסריט הוליוודי, החלה כשגוהן הזמין להקת מוזיקה גרגוריאנית להופע בביתו שבטוקיו, שם הוא מוחזק כאמור במעצר בית ונמצא תחת השגחה מצולמת סביב השעון. בתום ההופעה, כשארזה הלהקה את הציוד והכלים שלהם, הוכנס גוהן, שגובהו כ-1.70 מ' לאחת מקופסות הציוד. משם, יושב הראש לשעבר הועבר, ככל הנראה, לשדה תעופה מקומי קטן.

בשדה המתין לגוהן מסוק פרטי, שלקח אותו לאיסטנבול שבטורקיה. שם, הוא עלה למטוס פרטי שהטיס אותו ללבנון. על פי מעקב אחר מסלול המטוס שתועד באתר FlightRadar, הטיסה נמחקה מהראדר בשעה 4:16, בהגיעה לנמל התעופה הבין-לאומי רפיק אל-חרירי שבמדינה.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

עצי אשוח וסופגניות: ברחבי העולם חגגו את חג המולד – ואת חנוכה

ברוכה הבאה 2020: כך קיבלו בישראל ובעולם את השנה החדשה

הנשים שבחרו לעבור כריתת שד ושחלות – כדי להימנע מסרטן

לשעבר יו''ר ניסאן, קרלוס גוהן
לשעבר יו''ר ניסאן, קרלוס גוהן | צילום: רויטרס

לפי הדיווח, אשתו קרול היא שתכננה את הבריחה. זאת, על אף שבית המשפט ביפן הורה על השניים שלא להיות בקשר כלל או להתראות ללא אישורו המפורש, כתנאי למעצר הבית שלו.

ריקרדו כראם, מנחה טלוויזיה לבנוני וחברו של גוהן שראיין אותו כמה פעמים, אישר שחברו הגיע ללבנון. "הוא בבית" אמר כראם, "זאת הייתה הרפתקה גדולה".

המידע אודות ההיעלמות הפתיעה את הרשויות ביפן. הרשויות הופתעו משום שהוא הסגיר את כל הדרכונים שלו, שכן הוא אזרח ברזיל, צרפת ולבנון.

במקביל, בטוקיו, עורך הדין של גוהן, ג'וניצירו הירונקה, אמר שהוא "מופתע ומבולבל" וגילה את הדברים דרך שידור בטלוויזיה. הוא אמר לכתבים שעל פי החשד שלו, גוהן הנפיק לעצמו דרכון צרפתי או לבנוני חדש. "זה היה יכול להיות בלתי אפשרי לעשות זאת ללא סיוע של ארגון גדול", אמר עורך הדין במסיבת עיתונאים שערך. "הייתי רוצה לשאול אותו איך הוא יכול היה לעשות זאת?"

יומיורי שימבון, אחד מהעיתונים הנפוצים ביפן התייחס למקרה ובו נכתב: "בריחה היא מעשה פחדני. בכך שנמלט מהמדינה, הוא החמיץ את ההזדמנות להוכיח את חפותו וכבודו".

גוהן נולד בברזיל להורים ממוצא לבנוני, והמשפחה חזרה ללבנון כשהיה בן שש. הוא התגורר במדינה עד שהחל את לימודיו באוניברסיטה בפריז שבצרפת. ממשלת לבנון הביעה תמיכתה בו כבר כשנעצר בנובמבר בשנה שעברה, כינתה אותו " הצלחה לבנונית" והפיצה מודעות שבהן תמונתו והכיתוב "כולנו קרלוס גוהן" בכל רחבי המדינה.