שיא עולמי חדש: יותר מ-750 אלף מאומתים חדשים בארה"ב

בארצות הברית נשבר שיא המאומתים העולמי ליממה, כאשר במדינת ניו יורק נרשמה כמות המתים הגדולה ביותר ביום אחד מאז תחילת מבצע החיסונים, עם 130 נפטרים, מתוכם 62 בניו יורק סיטי . במקביל, באוסטרליה נרשם שיא חדש בכמות הנדבקים היומית, עם כמעט 80 אלף מאומתים חדשים

Omicron Coronavirus Variant Continues To Spread In New York City
מתחם בדיקות קורונה | צילום: רויטרס

הקורונה שוברת שיאים בעולם: בארצות הברית נשבר אמש (חמישי) שיא עולמי בכמות המאומתים החדשים ביממה, עם 763,878 מאומתים חדשים לנגיף הקורונה. במדינת ניו יורק נרשם שיא חדש של מאושפזים מאז שיא המגפה באביב 2020, עם יותר מ-11 אלף מאושפזים, ושם גם דווח אתמול על יותר מ-130 מקרי מוות כתוצאה מסיבוכי המחלה, מתוכם 62 תושבי ניו יורק סיטי, הנתון הגבוה ביותר מאז תחילת מבצע החיסונים.

בהצהרה שמסרה לתקשורת, אמרה קאת'י הוקול, מושלת ניו יורק: "לעטות מסכה, לשטוף ידיים, להתחסן, מנה שנייה וגם בוסטר - אנחנו לא בלתי ניתנים להגנה, ואלו הם דברים שניתן לעשות כדי לשמור על עצמנו ועל יקירינו בטוחים ובריאים. לצד ההתמודדות עם גל הקורונה שהולך וגובר, חשוב לזכור גם את רווחתם של אחרים. תהיו מודעים לאופן שבו הפעולות שלכם משפיעות על אחרים, כדי שנוכל לשמור על הקהילות שבתוכנו פתוחות ומשגשגות".

People Queue To Be Tested For Covid 19 In Times Square In Manhattan, New York City
בדיקות קורונה בניו יורק | צילום: רויטרס

בתוך כך, העיר ניו יורק הכריזה על לא פחות מ-84,202 מאומתים חדשים לנגיף, קצת יותר מאלף איש פחות מהשיא היומי של 85,476, שנרשם ביום הראשון של שנת 2022. שיעור הבדיקות החיוביות במדינת ניו יורק עומד על 22.3 אחוזים, ובעיר ניו יורק עצמה דווח על כמעט חולה קורונה אחד לכל שלושה אזרחים שנבדקו. אזרחי העיר מהווים כעת יותר ממחצית מסך המאושפזים ברחבי המדינה.

ארגון הבריאות העולמי מסר אתמול כי נשבר שיא חדש של 9.5 מיליון נדבקי קורונה ברחבי העולם במהלך השבוע האחרון, עם התפשטות זן האומיקרון. מדובר בעלייה של 71% מול השבוע שלפני כן, אך מספר מקרי המוות שנרשמו השבוע – דווקא ירד. בסיכום השבועי נרשמו 41,178 מקרי מוות  - לעומת 44,680 בשבוע שלפני כן.

לצד זאת, אוסטרליה דיווחה על 78,231 נדבקי קורונה חדשים ביממה האחרונה - הנתון הגבוה ביותר מאז פרוץ המגיפה, יחד עם 20 מקרי מוות, כשרק מדינה אחת ביבשת עדיין לא מסרה נתונים.