ברחבי העולם: חגיגות השנה החדשה יצאו לדרך

מניו זילנד, אוסטרליה, יפן וסין - חגיגות פתיחת השנה מתנהלות ברובן בצניעות, בשל החשש מהתפשטות האומיקרון. בלונדון ובפריז בוטלו מופעי הזיקוקים ובניו יורק יחגגו במתכונת מצומצמת. ראש ארגון הבריאות העולמי: "השנה שבה תיגמר המגפה"

זמן צפייה: 04:32

בעיר הגדולה באוסטרליה, סידני, חגגו היום (שישי) את פתיחת השנה החדשה עם מופע זיקוקים מרשים מעל הנמל המפורסם שלה. שעתייים קודם לכן פתחו את החגיגות בניו זילנד בשקט יחסי, ללא מופעי זיקוקים - בשל החשש מהתפשטות האומיקרון.

גם בשאר העולם חוגגים בצניעות בהשוואה לחגיגות הרגילות. לא יהיו מופעי זיקוקים השנה מעל הביג בן בלונדון או שער הניצחון של פריז ובספירה לאחור המפורסמת בטיימס סקוור של ניו יורק ישתתפו כרבע מהמשתתפים בשנים הקודמות, כשעל פניהם מסיכות ובריחוק חברתי.

New Year's Eve Celebrations At Times Square In The Manhattan Borough Of New York City
לקראת חגיגות השנה החדשה בניו יורק | צילום: רויטרס

לאחר אוסטרליה הגיע תורן של יפן ושל סין, שקיבלה את השנה האזרחית בברכה של נשיא המדינה, שי ג'ינפינג, עם ציפייה לאולימפיאדת החורף שתתרחש בבייג'ינג בעוד כחודש.

New Year Celebrations In Hong Kong
חגיגות השנה החדשה בהונג קונג | צילום: רויטרס

בתוך כך, גם בארגון הבריאות העולמי מצפים לשנה החדשה. ראש הארגון טדרוס אדהנום אמר לקראת השנה החדשה כי "זו השנה בה תסתיים מגפת הקורונה". עם זאת, הוא גם הזהיר: " ככל שחוסר השוויון העולמי ימשיך, כך המגפה תמשיך".

Fireworks Explode From The Taipei 101 Skyscraper During New Year Celebrations In Taipei
זיקוקים במגדל טאייפיי 101 בטאיוואן | צילום: רויטרס